۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
۱۱۰ هزار هنرجوی صنایع دستی در لرستان فعالیت دارند/ نبود مراکز عمده فروش محصولات
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان:

۱۱۰ هزار هنرجوی صنایع دستی در لرستان فعالیت دارند/ نبود مراکز عمده فروش محصولات

لرستان- بابا حسینی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان با اشاره به فعالیت ۱۱۰ هزار هنرجوی صنایع دستی در استان گفت: نبود مراکز عمده فروش محصولات صنایع دستی از دیگر چالش‌های این صنعت است ضمن اینکه در زمینه صادرات هم مشکلاتی داریم.

افشین بابا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با بیمه هنرمندان، اظهار داشت: سال ۹۷ قانونی مبنی بر بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی تصویب شد که در صورت تامین اعتبار، حدود ۵۵ هزار نفر از هنرمندان کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: یکی از مواردی که باعث می‌شود این هنر و صنعت به خوبی نشان داده شود شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌ای، سراسری، استانی و کشوری است که هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه مختلفی که تا قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شد، شرکت می‌کردند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل این صنعت همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا است، همچنین نبود مراکز عمده فروش محصولات صنایع دستی از دیگر چالش‌های این صنعت است ضمن اینکه در زمینه صادرات هم مشکلاتی داریم.

وی با بیان اینکه صادر کننده اختصاصی در زمینه صنایع دستی نداریم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم با رایزنی از طریق گمرک، وزارت صمت، بازرگانی و اتاق بازرگانی استان این مشکل را هرچه سریع‌تر مرتفع کنیم تا هنرمندان صنایع‌دستی برای عرضه محصولات خود در داخل یا خارج از کشور با مشکلی روبه‌رو نشوند.

بابا حسینی گفت: در استان لرستان ۳۰ هزار هنرجو به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۴۴٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha