۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
قیمت نان در کارگروه تنظیم بازار مطرح و سازمان حمایت مکلف به بررسی شد
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران:

قیمت نان در کارگروه تنظیم بازار مطرح و سازمان حمایت مکلف به بررسی شد

نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با اشاره به اینکه آنالیز نرخ نان براساس هزینه‌های جدید تولید در سازمان حمایت قرار دارد گفت: قیمت جدید در کارگروه تنظیم بازار مطرح و سازمان حمایت مکلف به بررسی شد اما بعد از گذشت بیش از دو ماه این نرخ مصوب نشده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، بیژن نوروزمقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار کرد: هزینه های نانوایان در سال جاری نظیر دستمزد کارگران، مالیات، آب، برق گاز، خمیرمایه و اخیرا کرایه حمل و نقل کیسه های آرد افزایش یافتهاما قیمت نان از سال گذشته متناسب با این افزایش هزینه ها تغییری نداشته است.

وی افزود: قیمت خمیر مایه بعد از افزایش قیمت نان در سال گذشته، دو مرتبه دردی ماه سال قبل و اردیبهشت امسال افزایش یافتهو اخیرا نیز نرخکرایه حمل هر گونی آرد دولتی۷۰۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته اما نرخ نان ثابتاست.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: از طرفی رعایت مسائل بهداشتی کرونا بر هزینه های نانوایان افزوده اما دولت مشخص نکرده که نانوایان این افزایش هزینه ها را باید چطور جبران کنند.

وی تصریح کرد: مزدکارگران نیز در سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافته است و مبلغ حق مسکن پرداختی آنها از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است و باعث شده که مالکان واحد های صنفی نتوانند هزینه های خود را متعادل کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: قیمت پیشنهادی اتحادیه نانوایان برای نرخ های جدید نان به سازمان حمایت اعلام شده و جلسه ای نیز در این خصوص در کارگروه تنظیم بازار برگزار شده است اما بعد از گذشت حدود۲ ماه (۹۹/۴/۲۹)نرخ جدید به ما اعلام نشده است.

نوروز مقدم در پاسخ به اینکه نرخ پیشنهادی اتحادیه برای نرخ های جدید نان در سال جاری چقدر است گفت: امکان انتشار این نرخ قبل از آنکه مصوب شود وجود ندارد اما باید متناسب با هزینه های تولید باشد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: قیمت آرد با نرخ مصوب و دولتی در اختیار نانوایان قرار می گیرد و نرخ آن ثابت مانده استاما باید توجه داشت که آرد تنها حدود ۲۵ درصد هزینه های ما را شامل می شود و مابقی هزینه ها افزایش یافته است.

کد خبر: ۴۴٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha