۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
واردات مواد غذایی به کشور کاهش یافته است
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران:

واردات مواد غذایی به کشور کاهش یافته است

آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با افزایش نرخ ارز و ایجاد ممنوعیت در واردات کالای قاچاق، واردات مواد غذایی و خوراکی خارجی به کشور نسبت به گذشته کاهش چشم گیری پیدا کرده است

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران درباره قاچاق مواد غذایی به کشور اظهار کرد: قاچاق مواد غذایی به کشور طی سال های گذشته به دلیل ایجاد محدودیت در واردات بسیار کاهش یافته است. علاوه بر ایجاد محدودیت در واردات، افزایش قیمت ارز نیز از جمله عواملی است که ورود مواد غذایی به کشور را نسبت به سال های گذشته کاهش داد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: اما با این تفاسیر همچنان انواع مواد غذایی و خوراکی از کشورهای مختلف به خصوص ترکیه به کشور قاچاق می شود که تقاضا برای این حجم از واردات نیز در بازار وجود دارد.

آقاطاهر ادامه داد: محصولات خوراکی لاکچری نیز در حجم بسیار محدود به صورت مسافری به کشور قاچاق می شوند که متقاضیان خاص خود را دارند و این گونه اقلام خوراکی معمولا در بازارها عرضه نمیشوند؛ بلکه از دست شخص مسافر به مصرف کننده می رسند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی مطرح کرد: برخی خوراکیهای خارجی به خصوص نوشیدنی های انرژی زا در ایران مجوز ورود دارند که هیچ ممنوعیتی در واردات آنها وجود ندارد. با این وجود امکان به حداقل رساندن قاچاق مواد غذایی به کشور وجود دارد، اما با وجود نبود نظارت کافی در مرزها و وجود کالاهای مسافری، امکان قطع کامل این زنجیره تقریبا غیر ممکن است.

کد خبر: ۴۳٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha