۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بازارچه‌های مرزی صادرات و تجارت خارجی را تقویت می‌کنند/ برخی بخشنامه‌ها فقط مانع است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

بازارچه‌های مرزی صادرات و تجارت خارجی را تقویت می‌کنند/ برخی بخشنامه‌ها فقط مانع است

زارع عضو کمیسیون ویژه «جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی» گفت: تصمیم گیران درباره بازارچه های مرزی فرصت های آن را به درستی احصا نمی کنند و یا معافیت هایی را برای آن مدنظر قرار نمی دهند تا با برداشتن برخی از معافیت ها، موانع پیش پای اقتصاد این مناطق را برداریم.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به راه های مقابله با تحریم ها از طریق تقویت بازارچه های مرزی گفت:در حال حاضر ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک  دارد؛ همچنین ایران مرزهای دریایی بسیار وسیعی دارد که می تواند از آنها کمال بهره را ببرد.

وی با بیان اینکه بازارچه های مرزی از جمله نقاط قوت و فرصت اقتصادی قلمداد می شوند، تاکید کرد: این بازارچه ها به اقتصاد مقاومتی در داخل کمک می کنند و در حوزه های صادراتی کمک رسان کشور بوده اند.

زارع تصریح کرد: ما از طریق بازارچه های مرزی می توانیم هم افزایی برای دورزدن تحریم ها ایجاد کنیم. البته در حال حاضر ایجاد برخی از بخش نامه ها باعث عملکرد منفی این بازارچه ها شده است. برخی تلاش می کنند نحوه فعالیت بازارچه های داخلی یک استان با بازارچه های مرزی همان استان را با یک نسخه هدایت کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه تصمیم گیران درباره بازراچه‌های مرزی نمی آیند و فرصت و قوت این بازارچه ها را به درستی احصا کنند و یا اینکه معافیت هایی را برای این بازارچه ها مدنظر قرار دهند چراکه ما در حال حاضر در تحریم هستیم و نیاز داریم تا با برداشتن برخی از بخشنامه ها، موانع پیش پای اقتصاد را برداریم.

عضو کمیسیون ویژه «جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی» بیان داشت: بازارچه های مرزی می توانند کاستی ها پیرو بروز تحریم‌ها علیه ایران را به فرصت تبدیل کنند.

زارع بیان داشت: بازارچه های مرزی واقعا می توانند صادرات و تجارت خارجی ما را تقویت کنند و آسیب های اقتصادی را برطرف سازند.

کد خبر: ۴۳٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha