۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
تولید خشکبار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران:

تولید خشکبار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است

احمدی، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران با اشاره به مناسب بودن محصولات امسال بیان داشت: تولیدات امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، اما بازار داخلی هم تورم دارد هم رکود، این شرایط از رونق اقتصاد جلوگیری می کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران در ادامه با تاکید بر لزوم و ضرورت جلوگیری از صادرات بیش از حد بیان داشت: از آنجایی که صنف خشکبار، تنقلات است و دولت ها به صادرات و ارز آوری آن توجه ویژه ای دارند، کشاورزان نیز با افزایش قیمت ارز به صادرات محصولات خود در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری توجه می کنند، برای کشاورز بسیار با صرفه است که محصول خود را نگه دارد و به زمان تشخیص خود، آن را صادر کند. سود فراوان باعث چنین تصمیمی می شود.

او ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان وشهرهای اطراف، بسیاری از تاجران افغانی به خرید محصولات ایرانی مشغول هستند در حالیکه تامین نیاز بازار داخلی واجب است. دولت از صادرات بیش از حد محصولات توسط کشاورزان جلوگیری کند. در این صورت است که می توانیم قیمت های متعادلی در کشور برای خشکبار تعیین کنیم. مردم ایران باید بتوانند با قیمت مناسب محصولات را تهیه کنند.

احمدی در خصوص واردات بیان داشت: در حال حاضر گردو با پوست و مغز گردو، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان از کشورهای مختلف وارد می شود که تا چند ماه پیش با ارز نیمایی بود؛ اما اکنون با ارز آزاد وارد می گردد. دولت باید هم به صادرات اهمیت دهد و هم به نیاز داخلی تا همه بتوانند از این محصولات استفاده کنند. اگر از هم اکنون از صادرات بیش از حد جلوگیری شود، می توانیم امیدوار باشیم نزدیک عید آجیل ارزان تر شود.

کد خبر: ۴۳٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha