۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
تحقق ۸۶ درصدی اهداف برنامه ششم توسعه در بخش زراعت آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تحقق ۸۶ درصدی اهداف برنامه ششم توسعه در بخش زراعت آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد شاخص‌های توسعه کشاورزی در این خطه از سال ۱۳۹۳ تا به امروز اعلام کرد: تاکنون اهداف برنامه ششم توسعه در بخش زراعت استان به طور متوسط ۸۶ درصد تحقق یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی افزود: در برنامه ششم توسعه برای سال ۱۳۹۵تولید ۶۰۸ هزار و ۹۹۴ تن گندم به آذربایجان شرقی تکلیف شده بود که این رقم با رشد ۱.۴۲ برابری به ۸۶۳ هزار و ۱۶۳ تن رسید.

وی اظهار کرد: بنا بر اهداف برنامه ششم توسعه در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ هم آذربایجان شرقی باید ۶۵۵ هزار و ۱۶۳ تن گندم تولید می کرد که این رقم به دلایلی مانند خشکسالی به ۴۱۰ هزار و ۲۳۱ تن کاهش یافت و ۶۹ درصد برنامه پیش بینی شده تحقق یافت.

وی اضافه کرد: تولید گندم آذربایجان شرقی در سال زراعی ۹۸-۱۳۹۷ شمسی نیز ۹۷۲ هزار و ۳۴۳ تن بود، در حالی که بنا بر اهداف برنامه ششم توسعه، استان باید در این سال ۷۶۲ هزار و ۴۰۳ تن گندم تولید می کرد.

فتحی متوسط تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در تولید جو در آذربایجان شرقی را ۱.۶ برابر اعلام کرد و گفت: در حالی که بر اساس برنامه استان ما باید در سال زراعی ۹۸-۱۳۹۷ شمسی ۱۲۹ هزار تن جو تولید می کرد، این رقم به ۱۲۹ هزار و ۳۸۲ تن رسید.

وی از شلتوک به عنوان یکی دیگر از گونه های زراعی آذربایجان شرقی یاد کرد که میزان تولید آن در فاصله سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ در استان به ترتیب ۱۶.۶۵هزار تن، ۱۲.۳۵۳ هزار تن و ۲۵ هزار تن بوده و میزان تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در این بخش در این سال ها به ترتیب ۱۱۷، ۸۵ و ۱۶۷ درصد بوده است.

وی همچنین از توسعه کشت ذرت علوفه ای به عنوان یکی از دستاوردهای بخش زراعت آذربایجان شرقی در برنامه ششم توسعه یاد کرد و افزود: میزانت کشت این گونه در استان در فاصله های سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۲۲هزار تن، ۱۲۸ هزار تن و ۱۲۷.۷ هزار تن بوده و به طور متوسط ۸۴ درصد اهداف برنامه در این زمینه محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از دانه های روغنی به عنوان یکی از شاخص های توسعه کشت جایگزین در آذربایجان شرقی به عنوان حوضه آبریز دریاچه ارومیه نام برد و اظهار کرد: در شرایطی که میزان کشت دانه های روغنی در استان در سال ۱۳۹۳ به یکهزار و ۵۲۷ تن می رسید، این رقم در سال زراعی ۹۸-۱۳۹۷ به ۱۱ هزار و ۹۶۳ تن افزایش یافت و در مقایسه با اهداف برنامه ششم توسعه، رشدی ۱۴۷ درصدی را تجربه کرد.

وی درباره وضعیت تولید محصولات علوفه ای در آذربایجان شرقی نیز گفت: کشت محصولات علوفه ای نیز با متوسط تحقق ۹۵ درصد اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، به ۹۶۴ هزار و ۶۰۵ تن در سال ۱۳۹۵، ۸۸۴ هزار و ۳۵۸ تن در سال بعد و ۸۰۸ هزار و ۵۰۸ هزار تن در زراعی ۹۸-۱۳۹۷ رسید.

کد خبر: ۴۳٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha