۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
پرداخت ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبرداد:

پرداخت ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای ایجاد یک هزار و ۶۵ شغل در استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ احمد توصیفیان ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در نهاوند برگزار شد؛ گفت: تاکنون ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای ایجاد یک هزار و ۶۵ شغل در استان همدان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به رونمایی از سامانه شفافیت اشاره کرد و گفت: سامانه شفافیت با رویکرد خدمت رسانی در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات زیر مجموعه در استان همدان فعال شده است.

احمد توصیفیان با اشاره به اینکه علاقمندان به دریافت اطلاعات در خصوص عملکرد این مجموعه در حوزه‌های مختلف می‌توانند به سامانه https://shafaf.mcls.gov.ir مراجعه کنند، افزود: با مراجعه به این سامانه می‌توان اطلاعاتی همچون اسامی اعضای هیئت مدیره تابعه وزارت تعاون، رتبه بندی و سطح بندی شرکت‌های زیرمجموعه شستا، تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، لیست دریافت کندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات بالای ۵۰ میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و سامانه‌های دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه همچون بهزیستی، صندوق‌ها و بانک‌ها را مشاهده کرد.

وی راه اندازی ۳۲ سامانه شفافیت شامل ۱۰ سامانه ستادی، ۱۸ سامانه مربوط به شستا و چهار سامانه در بخش‌های دیگر را از اقدامات انجام شده در حوزه شفافیت بیشتر با مردم دانست.

توصیفیان گفت: راه اندازی کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، انجام بازرسی سلامت اداری، انجام مزایده‌ها و مناقصات تنها از طریق سامانه شفاف سازی در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر و اعلام در سایت اداره کل به صورت ماهانه، از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: امسال در حوزه بهزیستی ۵۶ میلیارد تومان و کمیته امداد ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان نهاوند نیز گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۵۹۰ میلیون تومان طی سال گذشته و ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری تسهیلات ارائه شده است.

وی گفت: تاکنون ۹۶ درصد از مجموع اعتبارات اشتغال روستایی پرداخت شده و برای پرداخت‌های بعدی منتظر تأیید طرح‌های ارائه شده هستیم.

کد خبر: ۴۳٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha