۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
تلاش کردیم تا بازار کفش ایرانی را در داخل کشور فعال تر کنیم
رئیس اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی تهران:

تلاش کردیم تا بازار کفش ایرانی را در داخل کشور فعال تر کنیم

اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی تهران با اشاره به اهمیت برگزاری و شرکت در نمایشگاه های تخصصی برای ایجاد بازارهای جدید و گسترش فعالیت و رونق اقتصادی، گفت: برای تحقق این مهم با شرکت در نمایشگاه کفش «موس شوز» که در کشور روسیه برگزار شد، با همکاری اعضا، اولین پاویون جمهوری اسلامی را در این کشور برگزار نمودیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی تهران در تشریح اقدامات هیئت مدیره اتحادیه در چهار سال گذشته گفت: با وجود برگزاری سالانه نمایشگاه امپکس در نمایشگاه بین المللی با فرایندی جدید و نوآوری به روز و تکنولژی های موثر در راستای موفق عمل نمودن نمایشگاه، تلاش کردیم تا در مرکز خرید ایران مال» نمایشگاه ایران شابز» را با حضور چهار اتحادیه فعال در حوزه کفش-کیف- چرم و کفش ها و لوازم ورزشی با ۱۵۰ غرفه به قیمت های فوق العاده در دو دوره با بهترین شرایط ممکن برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان برگزار نماییم.

اژدرکش تصریح کرد: با این اقدام در واقع باب جدیدی را برای برگزاری نمایشگاه در کشور گشودیم، در دو دوره موفق برگزاری این نمایشگاه، برآوردها و بازخوردها بقدری در خور توجه بود که برای دور سوم، شرکت کنندگان بیشتری را جذب نمودیم؛ اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، فرصت برگزاری برقرار نشد که در نظر داریم به محض فراهم گشتن شرایط برگزاری نمایشگاه از تمام امکانات به نحو احسن استفاده و شرایط خوبی را در اختیار شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان قرار دهیم.

علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی تهران در این خصوص اظهار داشت: در ابتدای چهار سال اول که مسئولیت اتحادیه را به همراه هیئت مدیره بر عهده گرفتیم، تمامی موضوعات و موارد مورد نیاز در چهارچوب اتحادیه را آنالیز و شرایط محیطی داخل و خارجی مربوطه را کاملا تحلیل و تجزیه و با تدوین برنامه عملیاتی به اطلاع هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران رساندیم.

وی در ادامه افزود: در اولین قدم به عنوان اتحادیه پیشرو، تفاهم نامه ای با سه اتحادیه بزرگ لوازم ورزشی تهران، کفش های ماشینی تبریز وکفش های ماشینی اصفهان جهت همکاری های فی مابین و انسجام هر چه بیشتر بین تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات تولیدی این مجموعه برقرار نمودیم. این تفاهم نامه ها در چند برگ در اختیار هر یک از اتحادیه ها و اتاق ایران و تهران قرار گرفت.

رئیس اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی با اشاره به دیجیتالی کردن تمام امور اتحادیه بیان داشت: به عنوان اولین اتحادیه دیجیتال در کشور خواهیم درخشید، بطوریکه تمامی اعضاء بتوانند بدون نیاز به حضور در اتحادیه تمام کارهای مربوطه از نام نویسی های اولیه، نامه نگاری ها، تمدید پروانه کسب، ارائه شکایات، درخواست های اداری و ... را با وارد کردن رمز شخصی خود و با استفاده از تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه و... انجام دهند. با تحقق این امر اعضاء بدون نیاز به ترددهای اضافی در شهر به راحتی با اتحادیه ارتباط برقرار خواهند کرد.

او با بیان اینکه اقدامات مورد نیاز در حال انجام می باشد و تقریباً تا چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد افزود: کار بزرگی صورت خواهد پذیرفت و به نفع تمامی اعضاء می باشد؛ ضمن اینکه موازی با آن مبادرت به ایجاد فروشکاه مجازی برای تمامی اعضا نمودیم تا بتوانند با ورود به این نرم افزار با مشتریان و یا عمده فروشان مواد اولیه در یک لحظه ارتباط برقرار نمایند، سفارش و محل و تاریخ تحویل با نرم افزار قابل تنظیم و نیاز به تردد نخواهد بود.

رئیس اتحادیه کفش های ماشینی و لاستیکی از دیگر اقدامات اتحادیه را برگزاری کلاس های آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: هیئت مدیره اتحادیه در راستای ارتقای سطح دانش اعضای صنف، با تقبل هزینه های آن، با برگزاری کلاس های آموزشی با استفاده از اساتید خبره جهت ارایه آموزش های لازم در مباحث تولید، فروش های فوق العاده، بازدید از کارخانجات تولیدی و موارد دیگر اقدامات شایان توجهی نموده؛ ضمن اینکه هر سال یک بار مبادرت به برگزاری گردهمایی تمامی اعضا کنار یکدیگر می کند. در این گردهمایی ضمن ایجاد فضایی برای آشنایی و صله رحم اعضاء، تلاش داریم تا از تمامی نقطه نظرات اعضاء جهت بهبود شرایط و ایجاد راهکارهایی در این مسیر استفاده نماییم.

وی تاکید کرد: به دنبال ایجاد کمپین کفش فاخر ایرانی، شایسته هر ایرانی» شاهد بازخوردهای بسیار خوبی در فضای مجازی بودیم و به تمامی افرادی که در این مسیر اتحادیه را یاری دادند امتیازاتی داده شد. هر عضوی که بتواند در هر زمینه ای تاثیر مثبتی در اتحادیه ایجاد کند به یقین مورد تشویق و ترغیب قرار خواهد گرفت. تلاش کردیم تا بازار کفش ایرانی را در داخل کشور فعال تر کنیم این در شرایطی اتفاق افتاد که متاسفانه با مشکلات کمبود مواد اولیه روبه رو شدیم. در همین راستا با بسیاری از شرکت های تهیه کننده مواد اولیه حدوداً ۴۰ جلسه برگزار کردیم تا به نقطه مشترکی در باب قیمت مصوب برسیم؛ چرا که برای همه افرادی که در واردات مواد اولیه، تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات این اتحادیه فعال هستند، قیمت مصوب نقش بی بدیلی خواهد داشت.

اژدرکش با اشاره به بازرسی های متوالی اتحادیه از واحدهای فعال صنف بیان داشت: در طول چهار سال گذشته، تعداد ۲۲۰۰ بازرسی دراجرای ماده ۲۷ و ۱۷۷۷ بازرسی در ماده ۲۸ قانون نظام صنفی داشته ایم، همچنین ۷۰۹ پروانه کسب صادر و ۳۰۲ جواز کسب تمدید شد و حدود ۴۷۴ پرونده نیز در پروسه هستند. شایان ذکر است در این چهار سال به همت و تلاش هیئت مدیره اتحادیه تعداد اعضای اتحادیه ۸۰ درصد رشد داشته است، همچنین برنامه درجه بندی اعضاء از طلایی به درجه های ۱ و ۲ و ۳ در حوزه های، تولید، فروش و ارائه خدمات انجام می شود. بر آن هستیم تا هر چه در توان داریم برای مصرف کننده در تبق اخلاص بگذاریم. هر عضوی که به مشتریان خود سرویس دهی بهتری داشته باشد در درجه بندی قرار خواهد گرفت و هر چه ارتقا بیشتر باشد قطعا تشویق خواهد شد.

وی با اشاره به دریافت لوح تقدیر از سوی اتاق ایران با عنوان شخصیت برتر صنفی در سال ۹۸ ادامه داد: اتحادیه کفش های ماشینی به عنوان یکی از اتحادیه های پیشرو در صنف و صنعت کفش بر خود می بالد و امیدواریم این مسیر رشد و تعالی ادامه یابد. از همین تریبون از تمامی اعضای صنف دعوت به عمل می آورم تا در ۱۳ مهرماه با حضور پررنگ خود در انتخابات اتحادیه، بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از اتحادیه به رخ بکشند.

وی تصریح کرد: بر آن بوده و هستیم تا هر چه در توان داریم برای مصرف کننده در تبق اخلاص بگذاریم. هر عضوی که به مشتریان سرویس دهی بهتری ارایه دهد در درجه بندی قرار خواهد گرفت و هر چه ارتقاء بیشتر باشد قطعا تشویق خواهد شد.

اژدرکش اضافه کرد: با عنایت الهی تا کنون با تلاش های هیئت مدیره اتحادیه توانسته ایم با انسجامی که در بین خود داریم آنچه در برنامه داشته ایم را به سرانجام برسانیم و در نظر داریم تا با کمک اعضاء، شرکت تعاونی و فروشگاه مجازی مواد اولیه، تولید، فروش و خدمات را راه اندازی نماییم. ما با قصد اقتدار، اعتلاء و اعتماد پای در این عرصه می گذاریم، انشاالله

رئیس کمیسیون امور اقتصادی اتاق اصناف تهران همچنین در خصوص عملکرد این گفت: این کمیسیون که در جایگاه ویژه ای قرار دارد به بررسی، تحلیل و ارایه راهکارهای اقتصادی در حوزه صنفی و تجارت می پردازد.

کد خبر: ۴۳٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha