۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
 نگاه به بازارهای خارجی و استفاده از آن در بخش خصوصی ساماندهی شود
دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل:

 نگاه به بازارهای خارجی و استفاده از آن در بخش خصوصی ساماندهی شود

زنجان- دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل گفت: نگاه به بازارهای خارجی و استفاده از آن در بخش خصوصی باید ساماندهی شده و منسجم عمل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد خزاعی ظهر شنبه  در دیدار با استاندار زنجان در محل استانداری گفت: ایجاد ارتباط با کمیته ملی کشورها از طریق اتاق بازرگانی بین‌المللی می‌تواند صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های مشترک همچون اتاق ایران و روسیه که فعالیت خوبی دارد، اتاق مشترک ایران و چین و یا ایران و عمان مورد توجه باشد، اظهار کرد: ۱۰۱ سال از عمر تاسیس اتاق بازرگانی بین الملل می گذرد و  کمیته تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش ایرانی این اتاق بازرگانی بین الملل تاسیس شده و کار خود را آغاز می‌کند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل، گفت: حضور نمایندگان روسای اتاق‌های در کنفرانس های بین المللی می تواند تاثیر بسزایی در توسعه روابط تجاری خارجی داشته باشد.

خزاعی تاکید کرد: یک بخش از کار ICC تدوین قوانین تجارت خارجی است  و یک فصل دیگر آن نیز حل اختلافات تجاری است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به کار گرفته شود. 

وی به مشکلات فراوانی که شرکت های تولیدی و صادراتی در حوزه صادرات دارند اشاره کرد و گفت: می توان با کمک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل مشکلات واحدهای تولید در حوزه بین‌الملل را حل کرد.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل، با بیان اینکه نقشه راه تجارت خارجی استان که از سوی اتاق زنجان تدوین شده، می تواند الگوی خوبی برای استفاده سایر استان ها نیز باشد، افزود: ICC در زمینه های مختلفی می تواند با اتاق ها ارتباط داشته باشد.

خزاعی تصریح کرد: برنامه ریزی ها باید با دید بلند مدت و هدفدار پیش‌بینی شود چراکه کرونا و شرایط تحریم یک روزی به پایان خواهد رسید، در این زمینه اتاق بازرگانی زنجان به خوبی نقشه راه تجارت خارجی را تدوین کرده که می تواند الگوی خوبی برای استفاده سایر استان ها نیز باشد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا کل اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده اما کارها رها نشده و با شکل و شمایلی جدید آن پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی همواره با شدت و حدت کم و یا زیاد بوده، اما پیشرفت های ما در بخش های زیادی چون فناوری و علوم بر اثر همین فشارها شکل گرفته است.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل،گفت: نگاه به بازارهای خارجی و استفاده از آن در بخش خصوصی باید ساماندهی شده و منسجم عمل شود.

خزاعی گفت:استفاده از ظرفیت‌های گروه‌ دی هشت که در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان نیز دیده شده کمتر در دیگر نقاط کشور به کار گرفته شده و ظرفیت بسیار مهمی است.

کد خبر: ۴۳٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha