۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
اتصال ۸۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات
قبل از پایان برنامه ششم محقق می‌شود؛

اتصال ۸۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات

بجنورد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از تحقق اتصال ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات قبل از پایان برنامه ششم خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی در جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطات، با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد پروژه‌های طرح USO  از قبیل فیبر نوری، ایجاد سایت تلفن همراه جدید روستایی و ارتقای تکنولوژی ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم و پروژه هوشمند سازی مدارس به‌منظور برقراری عدالت ارتباطی گفت: تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند و شاهد رشد خوب وضعیت اینترنت در روستاهای استان هستیم.

وی با اشاره به دسترسی ۷۵ درصدی روستاهای بالای بیست خانوار استان به شبکه پهن باند گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده است که تا پایان برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانواری را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند که این عدد قبل از پایان برنامه تحقق می‌یابد.

تأمین پهنای باند ۸ سایت و مرکز مخابراتی روستایی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی همچنین از تأمین پهنای باند هفت سایت و مرکز مخابراتی روستایی از طریق فیبر نوری در شهرستان اسفراین خبر داد.

مرتضوی گفت: با توجه به توسعه روزافزون ارتباطات و نیاز به تأمین پهنای باند پایدار اپراتورهای موجود در مناطق روستایی و محروم و کمتر توسعه‌یافته، عملیات آزمایش و تحویل هفت سایت در مسیر ایرج تا سنخواست شهرستان اسفراین جهت ارائه سرویس باند پهن و اتصال ۱۲ روستا با دو هزار و۳۲۷ خانوار به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری انجام شد.

وی افزود: با همکاری مدیریت مخابرات منطقه، عملیات آزمایش و تحویل پنج سایت و مرکز مخابراتی دیگر نیز در آینده نزدیک انجام می‌شود.

کد خبر: ۴۳٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha