۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
تسهیلات اشتغالزایی روستایی به هنرجویان صنایع دستی در لرستان پرداخت می‌شود
معاون میراث فرهنگی لرستان:

تسهیلات اشتغالزایی روستایی به هنرجویان صنایع دستی در لرستان پرداخت می‌شود

لرستان- بابا حسینی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان گفت: هنرجویان صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات اشتغالزایی روستایی دریافت کنند.

افشین بابا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان یک پل ارتباطی بین فرهنگ هر قومی از گذشته تاکنون نقش مهمی داشته که این انتقال دانش و فرهنگ از پیشینیان به نسل حاضر با رویکردهای متفاوتی تا امروز ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: صنایع دستی تنها صنعت سبزی است که تمام مراحل تولید آن از مواد اولیه تا محصول نهایی هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد و می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور مثمرثمر باشد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و مناسبتی مختلف توسط اداره کل میراث فرهنگی، سبب شده افراد جامعه هر چه بهتر و بیشتر با این هنر و صنعت ارزنده آشنا شوند و علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی منتفع باشند، یک میراث باستانی را هم حفظ کنند.

وی در رابطه با حفظ و نشر این هنر و صنعت ارزشمند، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی، با سازمان‌هایی مثل آموزش و پرورش برای راه‌اندازی هنرستان‌های ویژه صنایع دستی در مقطع متوسطه عمومی و نیز با وزارت آموزش عالی برای راه‌اندازی رشته‌های مرتبط آزمون در دانشگاه و دانشکده‌ها رایزنی‌هایی صورت گرفته تا گامی برای علاقه مند کردن و بهتر نشان دادن این صنعت برداریم.

بابا حسینی در رابطه با تسهیلات مربوط به حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بیشتر از طریق بانک‌ها و اداره کار صورت می‌گیرد اما افرادی که به ما مراجعه می‌کنند و این هنرهای ارزشمند را می‌آموزند پس از دریافت مدرک به سمت اخذ تسهیلات اشتغالزایی از صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات اشتغالزایی روستایی هدایت می‌شوند.

کد خبر: ۴۳٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha