۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کارگر و کارفرما در بحث بیمه مشاغل سخت، متفاوت نیستند
عضو فراکسیون کارگری مجلس:

کارگر و کارفرما در بحث بیمه مشاغل سخت، متفاوت نیستند

میرتاج الدینی، عضو فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: در بیمه مشاغل سخت و زیان آور نباید میان افراد شرکتی، پیمانکار یا کارگر تفاوت قائل شویم.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: در آئین نامه و مقررات و قوانین نباید بین افراد تبعیض باشد و شغل‌های مختلف اعم از رسمی یا تامین اجتماعی و پیمانی نباید تفاوتی داشته باشند.

وی افزود: بین کارگران یا افراد شرکتی و نیز پیمانکاران نباید تفاوت قائل شویم.

میرتاج الدینی با بیان اینکه چنین مسئله ای باید بر اساس آئین نامه مشخص شود، گفت: اگر کار در پتروشیمی یا معدن باشد که جزء مشاغل سخت و زیان آور است، همه موارد باید تعریف شده باشد.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: آئین نامه باید شامل پیمانکاران هم بشود و هیچ ابهامی در کار نباشد.

میرتاج الدینی افزود: سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد. البته فراکسیون کارگری در خدمت کارگرانی که در شرایط سخت و زیان آور هستند، انجام وظیفه می کند و سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگوی اصلی باشد.

همچنین بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری، سخنان دیگر نماینده مجلس را اینگونه ادامه داد: به نسبت بیمه‌پردازی کارگران، این افراد مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور می شوند.

بابایی کارنامی گفت: ابتدا باید از سازمان تامین اجتماعی استعلام شود و نوع کاری که کارگر ادعا می کند، با ضوابط سازمان تامین اجتماعی مطابقت داشته باشد.

محمد محمدی، مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه‌شدگان با بیماری شغلی روبرو هستند، گفت: تکالیفی برای پیمانکار و کارگر وجود دارد و محیط باید استاندارد سازی شود.

وی گروه شغلی الف را مختص کسانی دانست که مالکان یا کارفرمایان ایمن‌سازی محیط را انجام می دهند و ادامه داد: امروز در پتروشیمی ها کار به پیمانکار واگذار شده و مشکلی در سختی و زیان کار متوجه کارگران نیست.

محمدی افزود: از سال ۸۰ که قانون تصویب شده تا امروز هستند کارگاه هایی که استانداردسازی نشده باشند ولی ما عادت داریم به مقوله مشاغل سخت و زیان آور بپردازیم.

وی گفت: اگر محیط استاندارد باشد، کارگران درپیِ استفاده از مفادِ قانونی مشاغل سخت و زیان آور نمی روند.

محمدی خاطرنشان کرد: آئین نامه وجود دارد و سال ۸۵ اصلاح شد و ما در بحث مشاغل سخت و زیان آور مشکلی نداریم.

وی افزود: هدف قانون‌گذار ایمن و استاندارد سازی است ولی بعد از ۱۹ سال هنوز بسیاری کارگاه ها استانداردسازی نشده اند.

کد خبر: ۴۳٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha