۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
خودروهای تسلا موتورز امریکایی چینی شد!
امریکا برای تولید خود به سراغ چین آمد؛

خودروهای تسلا موتورز امریکایی چینی شد!

سازنده برتر باتری خودروی برقی CATL چین روز دوشنبه گفت که به منظور تامین باتری مورد نیاز تولید خودروهای برقی تسلا یک توافق نامه همکاری امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، شرکت تولید کننده و فناوری باتری چینی CATL (شرکت آمپرکس تکنولوژی) به منظور تامین باتری مورد نیاز کارخانه اختصاصی تولید خودروهای برقی تسلا در شانگهای با یک شرکت چینی یک قرارداد همکاری امضا کرده است. 

این شرکت تولید کننده باتری اظهار داشت که تسلا با توجه به نیازهای خود و بدون درنظر گرفتن هیچ گونه محدودیتی برای تسلا، میزان خرید باتری را در بازه ماههای ژوئیه تا ژوئن ۲۰۲۲ تعیین خواهد کرد.

تسلا که سابقه توافقنامه طولانی مدت تأمین باتری را با شرکت پاناسونیک ژاپن داشته است پس از ارزیابی درآمد خود در هفته گذشته اعلام کرد که توافق قبلی آن با ال جی کم(شرکت شیمیایی کره ای ) و آمپرکس تکنولوژی در سطح کمتر و پایینتری بوده است.

گفتنی است که شرکت امریکایی تسلا موتورز که با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در حال ساخت وسایل نقلیه موسوم به گیگافاکتوری ۳ می باشد، از سال گذشته تحویل خودروها را آغاز کرده و بر این باور است این امر موجب تنوع منابع باتری کارخانه می شود.   

بنابراین نخستین خودروی برقی در حال ساخت در کارخانه های شانگهای تسلا مدل ۳ خواهد بود که تولید آن تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

جالب است که این شرکت خودروسازی امریکایی به دنبال تولید خودروهای مقرون به صرفه بر اساس تقاضای مشتریان و قدرت خرید و نیازهای آنها می باشد.

مبلغی معادل ۱۴۰ میلیون دلار خریداری کند تا به تولید و توسعه خودروهای برقی و فروش مستقیم آنها در بازار چین بپردازد.

کد خبر: ۴٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha