۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
۸۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

۸۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد

عزیزمحمدی، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: احیای واحدهای صنعتی باعث می‌شود تا افرادی که بیکار بودند دوباره به فعالیت مشغول شوند و شغل خود را از سر بگیرند.

به گزارش بازار، محمدعلی عزیزمحمدی گفت: در حال حاضر ۸۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح کشور وجود دارند.

وی افزود: ۴۷ هزار ۱۳۷ واحد صنعتی تا به امروز احداث شده و پروانه بهره‌برداری صنعتی را اخذ کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: تا به امروز ۹ هزار ۶۴۷ واحد صنعتی غیر فعال شده‌اند.

وی با اشاره به این که به مرور زمان همواره واحدهای صنعتی تعطیل می‌شوند، عنوان کرد: «وضعیت بازار» و «عدم توانایی در تامین نقدینگی و سرمایه‌ی در گردش» و «خراب شدن ماشین آلات» از جمله مهم‌ترین مشکلات و عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی به شمار می‌آیند.

محمدعلی عزیزمحمدی با اشاره به این که واحدهای صنعتی سرمایه‌های ملی هستند، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا مشکلات واحدهای تعطیل شده برطرف شوند و دوباره به چرخه‌ی کار بازگردند.

وی با اشاره به این که شهرک‌های صنعتی با برنامه‌ی «درآمد – هزینه» فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سال گذشته برنامه‌ی احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار گرفته بود و امسال نیز این موضوع در اولویت‌های کاری این سازمان قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: احیای واحدهای صنعتی باعث می‌شود تا افرادی که بیکار بودند دوباره به فعالیت مشغول شوند و شغل خود را از سر بگیرند.

وی با اشاره به این که همه ما باید به حوزه تولید نگاه ویژه داشته باشیم، توضیح داد: بخش تولید همیشه با افت و خیزهای متعدد مواجه می‌شود.

محمدعلی عزیزمحمدی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم در چهارچوب قانون مشکلات وابسته به دولت را در واحدهای صنعتی مختلف مرتفع کنیم.

وی افزود: بر اساس نظر رئیس قوه قضاییه، هیچ از واحد صنعتی کشور نباید به دلیل بدهی مدیران تعطیل شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: اگر یک واحد صنعتی تعطیل شود و راکد بماند روز به روز ارزش خود را از دست می‌دهد.

کد خبر: ۴۳٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha