۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کشت کلزا در خراسان رضوی ۹۵ درصد افزایش داشت
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی:

کشت کلزا در خراسان رضوی ۹۵ درصد افزایش داشت

مشهد- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: امسال هفت هزار و ۵۸ هکتار از زمین‌های این استان زیر کشت دانه روغنی کلزا بود که نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از استانداری خراسان رضوی، حمیدرضا نوری اظهار کرد: در سال جاری هم چنین ۳۰۳ هزار و ۹۰ هکتار از زمین‌های خراسان رضوی زیر کشت گندم بود که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان طی سال جاری به دلیل شرایط نزولات جوی با کمی تاخیر و از هفتم خرداد ماه آغاز شد.

نوری ادامه داد: تاکنون ۴۳۷ هزار و ۶۶۷ تن گندم با نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال از ۲۱ هزار و ۲۴۶ کشاورز توسط ۵۳ مرکز خرید و ۲۰۰ عامل خرید در این استان خریداری شده است.

وی گفت: ارزش کل خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۰ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد و میزان خرید گندم نیز ۱۲.۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان این استان نیز در سال جاری از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا پایان مرداد ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: در این مدت هشت هزار و ۹۹۷ تن کلزا از ۸۴۱ کشاورز به نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال توسط ۱۵ مرکز خرید و ۳۰ عامل خرید خریداری شد.

نوری گفت: ارزش کل میزان خرید تضمینی کلزا از کشاورزان این استان در سال جاری ۴۱۴ میلیارد ریال بود در حالی که سال گذشته هفت هزار ۴۸۶ تن کلزا به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شد.

کد خبر: ۴۳٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha