۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
فورد سیستم جدیدی را برای ایمن سازی مسافران طراحی می‌کند
توسعه سیستم‌های الکترونیکی هوشمند

فورد سیستم جدیدی را برای ایمن سازی مسافران طراحی می‌کند

شرکت خودروسازی فورد افزایش ایمنی مسافران جاده‌ای را در برنامه قرار داد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروساز فورد به عنوان قوی‌ ترین و فعال‌ ترین خودروساز آمریکایی و البته موفق ‌ترین در سطح بین‌ الملل، در حال توسعه بخشیدن یک سیستم جامع الکترونیکی برای ایمنی هرچه بیشتر مسافران است.

این خودروساز پروژه‌ای را در انگلستان هدایت می‌کند که در آن سیستم‌های الکترونیکی هوشمند جدیدی چون پیش‌بینی حوادث ترافیکی، جلوگیری از وقوع آن توانسته سفرهای جاده‌ای را در مراکز شهری و حتی برون شهری ایمن سازد.

فورد با استفاده از یک گروه متخصص در زمینه حمل ‌و نقل و دانشجویان نابغه کمک می‌گیرد تا با نصب سنسورها و سیستم‌های برای شناسایی نقاط پرخطر، یک مسیر ایمن را در اختیار مسافران و حتی رانندگان خودروها قرار دهد.

این پروژه جدید فورد حدود ۱۸ ماه است که آغاز شده و بودجه کافی را از دولت انگلستان دریافت کرده، همچنین ۷۰۰ داده از وسایل نقلیه مسافری و تجاری که متصل به ۱۰۰ سنسور هوشمند کنار جاده‌ای در سراسر آکسفورد و لندن می‌شود را دریافت کرده است.

این داده‌ها با استفاده از فشردن پدال ترمز یا گاز راننده، زاویه فرمان، الگوهای حرکتی دوچرخه‌سواران یا عابران پیاده می‌تواند هرگونه حوادثی را که قرار باشد اتفاق بیافتد را به تصویر بکشد.

مطابق بررسی که فورد انجام داده بیش از ۱.۳ میلیون نفر سالیانه در جاده‌ها بر اثر حوادث جان خود را از دست می‌دهند که به طور تقریبی روزی ۳هزار و ۷۰۰ نفر هستند. بنابراین با استفاده از دوربین‌های نسل جدید، سنسورهای لیزری و راداری این امکان را فراهم می‌شود تا اقدامات لازم را برای پیشگیری حوادث انجام دهند.

کد خبر: ۴۲٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha