۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
ب‌ ام‌ و M۳ با شمایلی خشن و تهاجمی به بازار می آید
باواریایی‌ جدید در آستانه رونمایی

ب‌ ام‌ و M۳ با شمایلی خشن و تهاجمی به بازار می آید

هنوز اطلاعات دقیقی از M۳ در دسترس نیست اما بر اساس آنچه تصور می‌شود در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: در دنیای خودرو یکی از سدان‌های خانوادگی به نسبت جمع ‌و جور عملکردی که از محبوبیت بالا و طرفداران بسیاری دارد، بی‌شک ب‌ام‌و M۳ خواهد بود.

اگر علاقمند به اخبار خودرو و  به ویژه محصولات ب ‌ام‌ و باشید، در فضای مجازی تصاویر جاسوسی M۳ را که حتی سایت رسمی این خودروساز یعنی BMWBLOG تا حدود فاقد پوشش‌های استتاری از نمای جلو و بخشی از نمای عقب را منتشر کرد، را دیده‌اید.

اما آنچه در تصاویر مشخص است، ظاهری تهاجمی ‌تر از نسخه استانداردش یعنی سری ۳ است و با توجه به زبان طراحی جدید ب ‌ام‌ و، شاهد M۳ با ظاهری به اصلاح پخته ‌تر هستیم.

طراحی چراغ‌ها همان سری ۳ خواهد بود، با این تفاوت که فرم جلو پنجره مرتفع‌ تر و ورودی‌ های هوا درون سپر باز طراحی شده ظاهر این سدان خانوادگی پر فورمنسی را تهاجمی ‌تر نمایش می‌دهد.

اما در نمای عقب نیز گرافیک چراغ‌ ها شباهت بسیاری با سری ۳ دارد، اما چهار خروجی گرد در طرفین و دیفیوزر میان آن‌ها و اسپویلر روی در صندوق عقب ویژگی‌های اسپرت را محسوس ‌تر می‌کند.

همچنین مطابق آنچه ب ‌ام ‌و اعلام کرده، تغییرات گستردهی در قوای محرکه داده شده که نسل جدید پیشرانه S۵۸ با نام تجاری ثبت شده برای M۳ جدید یعنی  G۸۰ به بازار خواهد آمد.

موتور S۵۸ همان موتور شش سیلندر خطی سه لیتری تویین‌ توربو است که با وجود اصلاحات در طراحی توربو و زمان ‌بندی سوپاپ (ونونس‌ها) توانایی تولید ۵۱۰ اسب ‌بخار را دارد.

آنچه ب ‌ام ‌و از مهم ‌ترین بخش M۳ عنوان می‌کند یک گیربکس ۶ سرعته دستی محور محرک عقب است که  جاذبه این سدان تنومند باواریایی را دوچندان می‌کند.

با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از M۳ دردسترس نیست اما بر اساس آنچه تصور می‌شود در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد.

همچنین باواریایی‌ها قصد دارند تا در نسخه تورینگ این خودروی باعملکرد بالا از سیستم هیبرید متوسط Mild Hybrid استفاده کنند تا در مقابل رقبای سرسخت خود چون آئودی RS۶ اونت و مرسدس ‌بنز E۶۳ S AMG استیت هیچ چیز کم نگذاشته‌ باشند.

کد خبر: ۴۲٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha