۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
کاهش ارزش سهام ۳ بانک انگلیسی

کاهش ارزش سهام ۳ بانک انگلیسی

حدود یک تریلیارد و ۵۵۰ میلیارد پوند، از طریق بانک‌های بارکلیز، اچ اس بی سی و استاندارد چارترد و سامانه مالی آمریکا، پولشویی شده است.

به گزارش بازار، پس از این که اخباری مبنی بر احتمال دست داشتن بانک‌های بارکلیز (Barclays)، اچ اس بی سی (HSBC) و استاندارد چارترد (Standard Chartered) در نقل و انتقال مشکوک پول منتشر شد، ارزش سهام این بانک‌ها کاهش یافت.

براساس گزارشی که درباره عملکرد دو دهه اخیر بانک‌های بزرگ انگلیس منتشر شده، حدود دو تریلیون دلار، معادل یک تریلیارد و ۵۵۰ میلیارد پوند، از طریق این بانک‌ها و سامانه مالی آمریکا، پولشویی شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، در پی افشای نقش این بانک‌ها در پولشویی، امروز صبح ارزش سهام بانک بارکلیز ۴ درصد و ارزش سهام بانک‌های اچ اس بی سی و استاندارد چارترد نیز ۳ درصد در بازار سهام لندن کم شد.

به گزارش برخی رسانه‌های انگلیس، بیش از دو هزار سند به دست خبرنگاران افتاده که براساس آن ها، انگلیس در مرکز پولشویی جهان قرار داشته است.

شماری از بانک‌های انگلیس، حتی پس از این که درباره مشکوک بودن صاحبان حساب‌های بانکی و نقل و انتقالات مالی، گزارش‌هایی دریافت کرده و از تحریم بودن صاحبان حساب‌ها در آمریکا آگاهی داشته اند، به فعالیت‌های خود ادامه داده اند.

روزنامه ایندیپندنت نوشت این اسناد فعالیت بانک‌های انگلیس را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ میلادی در بر می‌گیرد که در یکی از آن ها، فعالیت‌های پاول مانافورت (Paul Manafort)، متخصص راهبردهای سیاسی گزارش شده است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، ماه‌ها در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کار می‌کرد.

وی پس از افشای روابطش با ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور پیشین اوکراین و نیز برملا شدن کارهای خلافش در زمینه کلاهبرداری و فرار از پرداخت مالیات، از همکاری با ترامپ کناره گرفت.

کد خبر: ۴۲٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha