۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
«بورس مسکن» قیمت خانه را افزایش می‌دهد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران:

«بورس مسکن» قیمت خانه را افزایش می‌دهد

باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها و انبوه‌سازان در رفع معضلات مسکن باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش بازار، خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: مسکن در ایران به عنوان یک کالای سرمایه‌ای قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به این که مسکن از نیازهای اصلی بشر است، عنوان کرد: در حال حاضر حوزه مسکن در خرید و فروش و یا اجازه با چالش‌های جدی مواجه شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران ادامه داد:‌ ما باید در شرایط موجود روش‌های برون رفت از مشکلات و معضلات مسکن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به بورس املاک، توضیح داد:‌ بورس مسکن باعث می‌شود تا قیمت مسکن افزایش پیدا کند.

خشایار باقرپور اضافه کرد: طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» صرف نظر از ایرادات حقوقی، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تاثیر مثبتی بر بازار مسکن نمی‌گذارد.

وی با اشاره به لزوم افزایش پر شتاب عرضه مسکن در کشور، اظهار داشت: «افزایش عرضه» زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه‌های اجرایی مختل به هماهنگی برسند و ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها و انبوه‌سازان به کار گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با اشاره به این که حوزه مسکن به نیاز سنجی و جمع‌آوری اطلاعات نیاز دارد، عنوان کرد: ظرفیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها و انبوه‌سازان در رفع معضلات مسکن باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به این که مسکن مهر طرحی خوب و کارآمد بود، توضیح داد: «اجرای بد» و «کیفیت بد» باعث شد تا طرح خوبی مانند مسکن مهر با شکست مواجه شود.

خشایار باقرپور ادامه داد: دولت باید نقش نظارتی خودش در قبال بازار و سیاست‌های مسکن را به خوبی ایفا کند.

کد خبر: ۴۲٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha