۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
سومین استان تولیدکننده پنبه کشور کارخانه ریسندگی ندارد
رئیس اداره پنبه جهادکشاورزی گلستان:

سومین استان تولیدکننده پنبه کشور کارخانه ریسندگی ندارد

گرگان- رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: گلستان با تولید ۳۳ هزار تن وش سومین استان تولید کننده پنبه در کشور است اما یک کارخانه ریسندگی در آن فعال نیست و این موضوع جای حرف دارد.

علی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن وش از سطح ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی گلستان جمع‌آوری شد.

وی با یادآوری اینکه امسال سطح کشت پنبه استان بیش از ۶۸ درصد رشد داشت، افزود: سطح کشت پنبه استان از۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار رسید.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: امسال تولید وش در گلستان با رشد ۱۱۵ درصدی همراه بود و ۳۳ هزر تن وش تولید شد.

وی تصریح کرد: گلستان سومین استان تولید کننده پنبه کشور است و پیش بینی می‌کنیم در سال زراعی پیش رو (بهار ۹۹) بین ۲۰ تا ۲۵ هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت پنبه اختصاص یابد.

موسی خانی با یادآوری اینکه در گذشته نه چندان دور بیش از ۲۰ کارخانه پنبه پاک‌کنی در گلستان فعال بوده است، اضافه کرد: با رکود کشت پنبه در استان بیش از نیمی از کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی گلستان تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه الگوی کشت، سطح کشت پنبه استان باید به ۴۰ هزار هکتار برسد، خاطرنشان کرد: سال گذشته کارخانه‌های استان با ۲۰ درصد ظرفیت فعال بودند و امسال این رقم به ۵۰ درصد رسید.

وی بیان کرد: اینکه سومین استان تولید کننده پنبه کشور یک کارخانه ریسندگی ندارد و بیش از نیمی از ظرفیت کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی آن خالی است جای حرف است.

کد خبر: ۴٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha