۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
آغاز پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان صنعت برق از ۴۵ روز آینده
مدیرعامل شرکت برق حرارتی در گفتگو با بازار:

آغاز پرداخت تسهیلات ارزی به فعالان صنعت برق از ۴۵ روز آینده

طرز طلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی می‌گوید: از ۳ ماه گذشته تا حالا صندوق توسعه ملی پرداخت تسهیلات ارزی به فعالین صنعت برق را متوقف کرده اما پیش بینی می‌شود این مشکل ظرف ۱.۵ ماه آینده حل شود.

به گزارش بازار، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: از حدود ۳ ماه پیش پرداخت تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی به فعالین و سرمایه گذاران صنعت برق متوقف شده است.

او ادامه داد: با توجه به مذاکراتی که انجام شده پیش بینی می‌شود که ظرف ۱.۵ ماه آینده  این مشکل حل شده و پرداخت تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی به فعالین صنعت برق دوباره از سر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی دلیل توقف پرداخت تسهیلات ارزی به فعالین صنعت برق را غیر اقتصادی بودن آن دانست و ادامه داد: پارسال متوسط نرخ خرید برق ۵۵۰ ریال بر کیلووات ساعت بوده که این رقم امسال به ۶۶۸ ریال رسیده است. این در حالی است که در همین دوره نرخ ارز ۵۸ درصد بیشتر و نرخ تورم رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرده است.

طرز طلب افزود: درآمدهای بازار برق در پنج ماهه ابتدایی امسال رشد ۲۱ درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

به گفته او، در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران این حوزه به قادر به دریافت طلب خود از وزارت نیرو نیستند و به تبع آن هم بدهی ارزی خود را نتوانسته‌اند،  پرداخت کنند.

کد خبر: ۴۲٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha