۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
خط دریایی بندرعباس پاکستان فعال می‌شود
دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس:

خط دریایی بندرعباس پاکستان فعال می‌شود

بندرعباس- دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس از فعال شدن خط دریایی بندرعباس به پاکستان خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی بندرعباس با سرکنسول پاکستان، روابط تجاری با این کشور بیشتر خواهد شد.

پیام رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صادرات کالاها از استان هرمزگان به پاکستان از طریق مرز زمینی و دریایی انجام می‌شود، اظهار کرد: کالاهایی از قبیل گوشت، سیمان، زغفران و میوه‌جات به پاکستان صادر می‌شود.

وی در ادامه از فعال شدن خط دریایی بندرعباس به پاکستان خبر داد و افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی بندرعباس با سرکنسول پاکستان، روابط تجاری با این کشور بیشتر خواهد شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس همچنین از صادرات سیمان هرمزگان به این کشور سخن گفت و اظهار کرد: سیمان هرمزگان در تیپ‌های ۲ و ۵ بوده که بیشترین کاربرد را در منابع دریایی نظیر احداث اسکله‌ها دارد و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

رضایی با بیان اینکه برای احداث کویته پاکستان، از تجار هرمزگانی دعوت به عمل آمد، گفت: کویته پاکستان یکی از نقاط نزدیک و متصل به مرز ایران است، از طریق راه زمینی زاهدان، تقریبا ۶۰۰ الی ۷۰۰ کیلومتر مسافت است.  

وی در ادامه اضافه کرد: تجار هرمزگانی می‌توانند از این مسیر زاهدان به کویته، نسبت به معرفی سیفی‌جات، مرکبات و همچنین خرما به ویژه خرمای زاهدی استان هرمزگان که مورد استقبال خوب کشور پاکستان قرار دارد، اقدام کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس در پایان از برگزاری نخستین جلسه آنلاین با سفیر پاکستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برگزاری این جلسه، بستر مناسبی برای تجارت استان هرمزگان و پاکستان فراهم شود.

کد خبر: ۴۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha