۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
رکود در صنف تزئینات داخل ساختمان
رئیس اتحادیه فروشندگان تزئینات داخل ساختمان خبر داد

رکود در صنف تزئینات داخل ساختمان

میلانی، رئیس اتحادیه فروشندگان تزئینات داخل ساختمان گفت: به دلیل اینکه تولیدات داخلی کفاف بازار را نمی‌دهد و واردات هم با مشکل روبرو است، این بازار در رکود به سر می‌برد.

به گزارش بازار، بهروز میلانی رئیس اتحادیه فروشندگان تزئینات داخل ساختمان؛ گفت: تزئینات داخل ساختمان شامل کاغذ دیواری، لمینت، پرده‌های عمودی و افقی، کف پوش، نقاشی ساختمان، گچبری پیش ساخته و شومینه که حدود ۸۰۰ واحد دارای پروانه و حدود ۴۰۰ واحد هم بدون پروانه دارای فعالیت هستند که در حال ساماندهی این واحدها هستیم.

وی گفت: شیوع بیماری کرونا یکی دیگر از دلایل رکود این صنف است به دلیل اینکه کار ما خدماتی است و نیروی کار باید وارد منازل شود مردم دیگر مایل نیستند تا یک نیروی کار وارد مکان زندگی شان شود.

میلانی در خصوص واردات لمینت هم افزود: حدود ۲ سال است برای کمک به تولید داخل، واردات این محصول ممنوع شده است.

وی اضافه کرد: برای تولید داخل هم متاسفانه مواد اولیه بسیار کم و گران است و امروز اگر این محصول وارد شود قیمتش خیلی ارزانتر از محصولی است که در داخل تولید می‌شود.

میلانی گفت: به احتمال قوی تا شش ماه آینده با وجود کمبود مواد اولیه این رسته شغلی از بازار و صنف تزئینات داخلی ساختمان حذف خواهد شد.

وی در خصوص کاغذ دیواری هم گفت: حدود ۷۰ درصد کاغذ دیواری موجود در بازار وارداتی است و ۳۰ درصد آن تولید داخل است.

میلانی افزود: انواع پرده‌های عمومی و افقی هم پارچه هایش در داخل تولید و در کارگاه‌ها مونتاژ می‌شود.

وی ادامه داد: پرده‌های پارچه‌ای ۶۰ درصد پارچه اش در داخل تولید و ۴۰ درصد باقی مانده هم به سفارش مشتری از خارج وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تزئینات داخل ساختمان گفت: اگر مشتری از واحدهای صنفی سطح شهر شکایت داشت باید شکایت خود را ابتدا به سازمان صنعت، معدن استان خود ارائه دهد و از آنجا شکایتش به اتحادیه ارجاع می‌شود، و در نهایت در داخل اتحادیه کارشناسی به عمل می‌آید و سعی بر آن می‌شود تا به صورت کدخدا منشی اختلافات حل و فصل شود و اگر حل نشود دوباره به سازمان صنعت، معدن وتجارت ارجاع خواهد شد تا از آنجا برای تعزیرات حکومتی ارسال و پیگیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر: ۴۲٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha