۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
۲۲۷ هزار نفر در انگلیس با خطر بی خانمانی مواجه اند

۲۲۷ هزار نفر در انگلیس با خطر بی خانمانی مواجه اند

صادق خان، شهردار لندن پیشنهاد کرد مبلغ اجاره مسکن در این شهر، در سال جاری افزایش نیابد تا از تخلیه اجباری مستاجران ناتوان از تادیه کرایه خانه شان پیشگیری شود.

به گزارش بازار، با این پیشنهاد، شهردار لندن در صدد است تا از بیرون ریخته شدن اثاث نیم میلیون مستاجر در پایتخت انگلیس پیشگری کند. شهردار لندن قرار است از دولت بخواهد برای دو سال، مبلغ اجاره مسکن در این شهر ثابت بماند. در پی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت انگلیس اعلام کرده بود مستاجرانی که قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند و نیز صاحبخانه‌هایی که نمی‌توانند اقساط وام مسکن را بپردازند، تا دو شهریور ماه امسال، مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

سازمان خیریه شلتر (Shelter) در انگلیس هشدار داد: حدود ۲۲۷ هزار فرد بالغ، از زمان آغاز همه گیری نتوانسته اند اجاره مسکن یا قسط وام مسکن خود را بپردازند و اکنون با خطر بی خانمانی مواجه اند.

دولت انگلیس پیشتر اعلام کرده بود از ماه مارس تا ۲۴ ماه اوت، دوم شهریور ماه، نمی‌توان افرادی را که به علت همه گیری ویروس کرونا قادر به پرداخت اجاره مسکن یا اقساط وام بانکی نشده اند، از منازلشان بیرون کرد.

از روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه قرار است دادگاه‌های انگلیس دوباره به شکایات موجران رسیدگی و حکم تخلیه منزل مستاجران بد حساب را صادر کنند، اما در مناطقی که به علت افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بازگشت محدودیت ها، قرنطینه دوباره برقرار شده است، در حال حاضر حکم تخلیه منازل صادر نمی‌شود.

کد خبر: ۴۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha