۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
رکورد تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی شکسته شد
قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران:

رکورد تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی شکسته شد

حاج رسولی‌ها، قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران، از شکسته شدن رکورد تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی در مقایسه با همه‌ی سال‌های دارای شرایط نرمال به لحاظ بارش در کشور، خبر داد.

به گزارش بازار، محمد حاج رسولی‌ها قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: نیروگاه‌های برق آبی در زمان اوج مصرف تابستان امسال، بیش از ۹۱ هزار و ۲۵۶ مگاوات برق تولید کرده اند که این رقم در مقایسه با سال‌های نرمال گذشته یک رکورد جدید است.

وی گفت:این حجم از تولید، در حالی است که میزان تعهد نیروگاه‌های برق آبی برای تابستان امسال ۹۰ هزار مگاوات بوده است.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: در زمان اوج مصرف تابستان امسال، بخش عمده‌ای از انرژی مورد نیاز کشور از نیروگاه‌های برق آبی تامین شده است.

حاج رسولی‌ها گفت: هم اکنون طرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق آبی کشور ۱۲ هزار و ۱۷۸ مگاوات است که این رقم سال آینده به ۱۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه، در شرایطی که ورودی سدها زیاد نبوده است امسال تعهد نیروگاه‌های برق آبی عملیاتی شد افزود: برای سال آینده نیز درصورت کاهش بارندگی‌ها تعهدات انجام خواهد شد، زیرا ذخایر راهبردی سدها در پایان شهریور ماه حجم مناسبی است و این ذخایر علاوه بر تامین نیاز بخش کشاورزی در تابستان سال آینده، تولید برق را نیز برعهده دارد.

کد خبر: ۴۲٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha