۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
پاکستان به دنبال توسعه مبادلات تجاری با ایران است
سرکنسول کشور پاکستان:

پاکستان به دنبال توسعه مبادلات تجاری با ایران است

بندرعباس- سرکنسول کشور پاکستان گفت: پاکستان و ایران روابط گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارند و دولت پاکستان خواهان توسعه مبادلات تجاری با ایران است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رفیع امروز در دیدار با ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اظهار کرد: با توجه همجواری این دو کشور و روابط دیرینه ای که با یکدیگر دارند لزوم گسترش روابط تجاری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی بیان داشت: پاکستان ارتقای روابط تجاری با استان های جنوبی ایران را در دستور کار قرار داده است زیرا ارتباط تجاری ایران و پاکستان تنها محدود به استان سیستان و بلوچستان است.

رفیع تاکید کرد: تحریم‌های بانکی مهمترین مشکل بین روابط تجاری ایران و پاکستان محسوب می‌شود لذا تجارت تهاتری در دستور کار قرار دادیم که این فرایند تا ۶ ماه آینده اجرایی می‌شود.

سرکنسول پاکستان ادامه داد: با توجه به وجود برخی محدودیت ها در تجارت بین دو کشور ایران و پاکستان، پیگیری های لازم را برای انجام فعالیت تجاری تهاتری انجام می دهیم که امیدواریم این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه هدف ما گسترش تجارت و دریافت اطلاعات بروز با جوامع تجاری است، ادامه داد: فرصت‌ها و اطلاعات مربوط به مسائل تجاری در ایران را توسط رایزن بازرگانی به تجار پاکستانی منتقل خواهیم کرد و جای خالی بازرگانان هرمزگان در اجلاس  کمیته مشترک تجاری با پاکستان که در کویته برگزار می شود  به خوبی احساس می شود.
 

کد خبر: ۴۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha