۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
برق یک میلیون نفر در کرمان رایگان می‌شود
در قالب طرح برق امید؛

برق یک میلیون نفر در کرمان رایگان می‌شود

کرمان- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان از اجرای طرح برق امید برای مشترکین شمال استان کرمان از مهرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود برق یک میلیون نفر در کرمان رایگان شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن نوروز زاده، ظهر امروز در نشستی خبری در محل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان با اشاره به طرح امید که قرار است از مهرماه سال جاری در شمال استان کرمان به مرحله اجرا درآید، اظهار داشت: در قالب این طرح، مشوق‌هایی از جمله برق رایگان برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته می شود.

وی به تشریح اهداف این طرح پرداخت و عنوان کرد: کاهش مصرف برق، حفظ محیط زیست، صیانت از منابع انرژی و تغییر نگرش و فرهنگ در مصرف کنندگان خانگی از مهمترین اهداف این طرح به شمار می رود.

نوروز زاده ادامه داد: در قالب این طرح، مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و برای هر دسته برنامه هایی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شمال استان کرمان  با بیان اینکه بر اساس الگوی مصرفی که در این طرح ارائه می شود، مشترکان باید حد مصرف داشته باشند، افزود: در صورتی که مشترکی جزو دسته کم مصرف باشد، از برق رایگان برخوردار خواهد شد.

نوروز زاده ادامه داد: مشترک کم مصرف بر اساس این الگو باید ۸۰ کیلووات و در ماه‌های گرم کمتر از ۱۰۰ کیلووات و در مناطق گرمسیر کمتر از ۴۰۰ کیلووات مصرف داشته باشند.

وی عنوان کرد: بر اساس مصرف فعلی مشترکان برق شمال کرمان، پیش‌بینی می‌شود یک میلیون نفر در استان کرمان جزو مشترکان کم‌مصرف برق باشد بر این اساس در قالب طرح امید برق، برق آنها رایگان خواهد شد.

نوروز زاده یادآور شد: در حال حاضر ۲۷۳ هزار مشترک برق در شمال استان کرمان جزو مشترکان کم مصرف، ۵۱۶ هزار مشترک خوش مصرف و ۲۳۴ هزار مشترک با مصرف زیاد هستند.

وی در مورد مشترکان پرمصرف نیز بیان کرد: در صورتی که مشترکان پرمصرف تا شش ماه مصرف برق خود را کاهش ندهند، ۱۰ درصد هزینه قبض برق برای آنها جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۴۱٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha