۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
قاچاق انواع لپ تاپ نو و دست دوم به کشور صحت دارد
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:

قاچاق انواع لپ تاپ نو و دست دوم به کشور صحت دارد

فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص در خصوص افزایش قیمت لپ تاپ در بازار داخلی و بحث واردات قاچاق این کالا به کشور اظهار کرد: متاسفانه قاچاق انواع لپ تاپ نو و دست دوم به کشور صحت دارد و دلیل آن افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، محمد فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: با شیوع ویروس کرونا تمام کلاسهای درسی و بسیاری از جلسات اداری به صورت مجازی برگزار میشود که به سبب همین موضوع تقاضای خرید لپ تاپ در بازار افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه بیان کرد: با افزایش تقاضا مسلما به دلیل این که تمام لپ تاپ های بازار، وارداتی هستند، قیمتها نیز افزایش پیدا میکند و در همین راستا بسیاری از خانوارها توانایی خرید لپ تاپ برای فرزندان خود را ندارند.

فرجی با اشاره به دلایل افزایش قیمت لپ تاپ در بازار ادامه داد: علاوه بر افزایش تقاضا، مدت زمان ترخیص کالا از گمرک نیز از ۱۵ روز به پنج ماه افزایش یافته است، همین موضوع هزینههای زیادی را روی دست وارد کننده میگذارد که تمام این هزینهها موجب افزایش قیمت تمام شده محصول میشود.

به گفته وی؛ قیمت لپ تاپ نسبت به چند ماه گذشته در بازارهای جهانی ۵ الی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تصریح کرد: به دلیل بروز این رویدادها، پای قاچاقچیان به بازار رایانه باز شده و خرید از این افراد برای مصرف کننده به دلیل عدم پرداخت هزینههای مربوط به گمرک و حمل کالا به صرفهتر است.

فرجی ابراز کرد: لپ تاپهای قاچاق معمولا در کشور امارات خریداری میشوند و از مبادی مرزهای آبی با این کشور و مرزهای مشترک با کشور عراق وارد ایران میشوند.

وی گفت: متاسفانه اخیرا شاهد قاچاق لپ تاپهای دست دوم نیز به ایران هستیم که از کشورهای امارات، بحرین، کویت و... انجام میگیرند. این لپ تاپها از طریق مزایده شرکتهای سازنده خریداری شده و به صورت فلهای وارد کشور میشوند.

فرجی افزود: هنوز لپ تاپهای قاچاق به تهران نرسیده، اما متاسفانه بازارهای مرزی را نابود کرده و بسیاری از فروشندگان با تعطیلی واحدهای خود مواجه شده اند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پایان اظهار کرد: تمامی واحدهای تحت نظارت اتحادیه، به صورت قانونی و با رعایت نکات امنیتی اقدام به خرید فروش لپ تاپ دست دوم از مردم میکنند و پیشنهاد میشود که مردم نیز درصورت نیاز به لپ تاپدست دوم، از این طریق اقدام کنند.

کد خبر: ۴۱٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha