۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
شاخص به رشد خود ادامه خواهد داد؛ سهام بنیادی و شاخص ساز گزینه صعود بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار:

شاخص به رشد خود ادامه خواهد داد؛ سهام بنیادی و شاخص ساز گزینه صعود بورس

میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: این هفته بازار مثبتی خواهیم داشت اما این به معنای این نیست که رشد شارپی داشته باشیم.

گروه بورس؛ بازار: بازار امروز توانست رشد خوبی را شاهد باشد، در این باره با دکتر حمیدرضا میرمعینی گفتگویی را انجام داده ایم.

شاخص متعادل شده و بسیاری از سهم های بنیادی از این هفته رشد خود را آغاز خواهند کرد.این نکته ای است که حمید میرمعینی در گفتگو با بازار آن را مطرح می کند.

میرمعینی با بیان اینکه سازمان بورس نباید کار خاصی را انجام دهد زیرا سازمان بورس یک سازمان ناظر بوده و کار آن نظارت برای اجرای قوانین است و تنها باید نقشه راهی  و استراتژی مناسب را طراحی کند، اجرای صندوق تثبیت بازار نیز در اختیار اعضای سازمان بورس و اعضای شورای عالی بورس است که بتوانند مکانیزمی طراحی کنند که بیشترین بازده را برای بازگشت بازار داشته باشد و به نقدشوندگی بازار کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: ابزارهایی مانند اختیار فروش سهام می تواند کمک خوبی به بازار کند، اختیار فروش یکی از ابزارهای مشتقه ای است که کمک می کند به کاهش ریسک قیمت. سهامداران عمده ای که به سهم خود اعتقاد دارند سعی می کنند این اختیار را فروش را اجرایی کنند و یک قیمتی برای اختیار فروش قرار دهند که اگر زمانی سهم از این قیمت پایین تر آمد، سهامدار می تواند این اختیار را فعال کرده و سهم خود را به فروش برساند و در این ابزار صف فروش نیز جایی نداشته و سهم فروش خواهد رفت.

وی افزود: اختیار فروش یک حق یا آپشنی برای سهامدار است، فرض کنید سهم را در قیمت ۱۹۰۰ خریداری کرده و اختیار فروش آن را در ۲۴۰۰ ذخیره کرده است، اگر در روز فروش قیمت سهم بالای ۲۴۰۰ تومان بود سهم را به قیمت روز می تواند بفروشد و اگر پایین تر از ۲۴۰۰ تومان رسید این سهامدار می تواند به قیمت ۲۴۰۰ تومان بفروشد و در این صورت هیچ گونه ضرری نخواهد کرد. این اختیار برای کاهش ارزش یک سهم و کمک به نقدشوندگی یک سهم کمک به سزایی می کند.

میرمعینی در پایان گفت: این هفته بازار مثبتی خواهیم داشت اما این به معنای این نیست که رشد شارپی داشته باشیم، سایر مولفه های تاثیرگذار بر بورس مانند نرخ ارز، به نفع بورس بوده و با اجرای سیاست های حمایتی نظیر صندوق توسعه ملی بازار مثبت خواهد شد، نکته ای که مشخص است این بوده که این رشد تا محدوده یک میلیون و هفتصد تا یک میلیون و هشتصد هزار بوده و بیشتر سهم هایی رشد خواهند کرد که هم بنیاد قوی داشته باشند و هم شاخص ساز باشند، فکر نکنم نمادهایی مانند دارویی و غذایی در این رشد سهم به سزایی داشته باشند زیرا قبلا رشد بسیاری کرده و حتی ریزش های اخیر نیز تنها بخشی از آن رشدها را از بین برد. 

کد خبر: ۴۱٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha