۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
افزایش تولید کالاهای منتخب، ماحصل تفکر جهادی / افزایش ۱۶.۴ درصدی ارزش صادرات در ۸ ماهه سال جاری
وزیر صنعت خبر داد:

افزایش تولید کالاهای منتخب، ماحصل تفکر جهادی / افزایش ۱۶.۴ درصدی ارزش صادرات در ۸ ماهه سال جاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش تولید در بیش از دو سوم کالاهای منتخب را، ماحصل تفکر جهادی دانست و از افزایش ۱۶.۴ درصدی ارزش صادرات در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، رضا رحمانی در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی، با بیان اینکه موضوع مدیریت جهادی چندین سال است که در فضای مدیریتی کشور به عنوان یکی از راهبردهای اساسی جاری است، اضافه کرد: خدای بزرگ را شاکرم که بدین بهانه در این جمع حضور پیدا کرده ام.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه وجود روحیه ایثار و خستگی ناپذیری و گذشتن از منافع شخصی و مدیریت جهادی حتما آثار و نتایج درخشانی خواهد داشت، گفت: سال گذشته مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت را پذیرفتم، آن موقع شرایط سخت و مشکلاتی در بخش تولید و بازار حاکم بود که با تمسک به همین روحیه جهادی به جلو آمدیم و مشکلات را پشت سر نهادیم.

گفتنی است، تفکر مدیریت جهادی باعث رضایت مقام معظم رهبری از مجموعه اقدامات وزارت صمت شده است.

رحمانی در این خصوص افزود: همین تفکر مدیریت جهادی باعث رضایت رهبری از مجموعه اقدامات وزارت صمت شده است.

وضعیت تولید کشور در ۸ ماهه اول موفقیت آمیز بوده است

وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت فعلی تولید، تصریح کرد: امروز، سال ۹۸ نه تحریم تمام شده و نه درآمد بیشتر شده است، اما وضعیت تولید در ۸ ماهه اول موفقیت آمیز بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در ۸ ماه اول امسال، تولید بیش از دو سوم محصولات و اقلام منتخب کشور افزایشی بوده است.

رحمانی همچنین ادامه داد: در حوزه نهضت ساخت داخل، بهبود فضای کسب و کار، توسعه صادرات و سایر حوزه ها در ۷ محور و ۳۴ برنامه عملیاتی کارهای خوبی انجام گرفته و در حوزه تولید، سیمان، کاشی، غذایی، دارو و سبد پتروشیمی و ‌... تولید افزایشی بوده است.

حفظ تولید و اشتغال موجود یک کار جهادی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حفظ تولید و اشتغال به فرموده مقام معظم رهبری یک کار جهادی است، گفت: این مهم را در برنامه کاری خود به عنوان یک اولویت مهم قرار دادیم و برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم.

رحمانی با اعلام اینکه برای ساخت داخل، اول سال برنامه ارایه دادیم، اضافه کرد: نهضت ساخت داخل را به عنوان مهمترین کار کشور معرفی کردیم که ذیل آن ۱۰ برنامه را تعریف کردیم.

هدف گذاری برای داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار از واردات تا افق ۱۴۰۰

وی در این خصوص اعلام کرد: هدف گذاری کردیم که ۱۰ میلیارد دلار از واردات را تا سال ۱۴۰۰ داخلی سازی کنیم و در این حوزه برنامه ریزی خوبی صورت انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری برخی مشکلات بر اثر تحریمها، گفت: خودروهای کف پارکینگ که به دلیل کمبود و تحریم قطعه نمی توانستیم تحویل مردم دهیم، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه بود که با مدیریت جهادی و هماهنگی دستگاه‌ها این رقم را به زیر ۱۰ هزار خودرو رسانده ایم.

داخلی سازی قطعات مورد نیاز با یک دوم قیمت تمام شده انجام شد

رحمانی ادامه داد: قطعات مورد نیاز خود را با یک دوم قیمت تمام شده و با کیفیت خوب، داخلی ساز کردیم.

وی با اعلام اینکه برنامه صادات به ۱۵ کشور همسایه داریم، افزود: ۲ درصد واردات کشورهای همسایه از ما بود در حالی که ۵۴ درصد صادرات ما به این کشورهای همسایه بوده است و برای ارتقای آن برنامه داریم.

افزایش ۱۶.۴ درصدی ارزش صادرات در ۸ ماهه امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ارزش صادرات در ۸ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: در ۸ماهه گذشته صادرات از لحاظ ارزشی، ۱۶.۴ درصد افزایشی بوده است.

رحمانی گفت: در فولاد به نسبت خودکفا شدیم، اما الکترود گرافیتی در فولاد گلوگاه مشکلات بود که روی خودکفایی آن برنامه داریم که تا آخر سال اولین واحد تولید این محصول خاص را راه می اندازیم و همچنین خودکفایی در کالاهای پیشران و خاص مانند الکترود گرافیتی را در دست اقدام داریم.

سالکو بزودی راه اندازی خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، اعلام کرد: در راستای همین خودکفایی سالکو بزودی با یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به بهره برداری می رسد.

رحمانی گفت: قرارگاه رونق تولید با حضور دستگاه های مرتبط را راه انداختیم، اگر تولید در کالاهای منتخب افزایشی است ماحصل این تفکر بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تامین لاستیک سنگین از طریق واردات بوده است، گفت: اما برای خودکفایی در این حوزه ۵ طرح داریم که یکی از آنها با توان تامین ۲۵ درصدی نیاز داخل تا ماه آینده راه میفتد.

راه اندازی واحد تولید پارچه مشکی برای خودکفایی در این حوزه با ظرفیت ۳۰ میلیون‌متر مربع بزودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۹۰ درصد تامین پارچه چادر مشکی کشور وارداتی بوده است، اما اولین واحد برای خودکفایی در این حوزه با توان تامین و تولید ۳۰ میلیون‌متر مربع بزودی به بهره برداری می رسد، مصرف ما ۹۰ میلیون متر مربع است و یک واحد دیگر البته با توان تولید ۱۰ میلیون متر مربع در حال حاضر فعالیت می‌کند.

راه اندازی سامانه توانیران تا آخر آذرماه

رحمانی همچنین با بیان اینکه سامانه های الکترونیکی را راه اندازی کرده‌ایم و در دستور کار داریم، گفت: سامانه توانیران در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر داخلی سازی نیازها تا آخر آذرماه راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷، حدود ۳۰ درصد واردات کالاهای مصرفی را کاهش دادیم، گفت: واردات ۱۵۲۴ قلم کالا را که امکان ساخت داخل داشتند، برای حمایت از تولید داخل ممنوع اعلام کردیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان مدیری جهادی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: ۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha