۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
نوسانات بازار لوله پلی اتیلن در ایران

نوسانات بازار لوله پلی اتیلن در ایران

به دلیل اینکه ارزش دلار افزایش پیدا می‌کند، قیمت روز لوله پلی اتیلن نیز روندی افزایشی خواهد داشت. برای نمونه، قیمت مواد اولیه ۳۴۹۰ LS با افزایش ارزش دلار، افزایش پیدا می‌کند. سپس قیمت لوله پلی اتیلن PE۱۰۰ هم تحت تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار، قیمت روز لوله پلی اتیلن مانند قیمت سایر لوازم صنعتی در حال تغییر و تحول است. بی‌شک، افزایش یا کاهش قیمت روز لوله پلی اتیلن بر روی رفتار خرید مشتریان تاثیر می‌گذارد. برای مثال، روزی که قیمت لوله پلی اتیلن PE۱۰۰ افزایش داشته باشد، متقاضیان تعداد کمتری از آن نوع لوله را خریداری می‌کنند. در این شرایط، نیاز افراد متقاضی هنوز به طور کامل برطرف نشده است. اما چون آن‌ها نمی‌توانند بودجه‌ی بیشتری را برای خرید لوله پلی اتیلن اختصاص بدهند، به اجبار باید تعداد کمتری از آن نوع لوله پلی اتیلن را خریداری کنند. همراه ما باشید تا دلیل نوسانات قیمت روز لوله پلی اتیلن را بررسی کنیم.

قیمت روز لوله پلی اتیلن به چه عواملی بستگی دارد؟

مواد اولیه لوله پلی اتیلن
نخستین چیزی که همه ما در افزایش قیمت روز لوله پلی اتیلن تاثیرگذار می‌دانیم، افزایش نرخ ارز می‌باشد. درست است، افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت نهایی لوله‌های پلی اتیلن می‌شود. به خصوص لوله‌های پلی اتیلنی که مواد اولیه‌ی آن‌ها از اروپا تامین می‌شود. در واقع به دلیل این‌که ارزش دلار افزایش پیدا می‌کند، قیمت روز لوله پلی اتیلن نیز روندی افزایشی خواهد داشت. برای نمونه، قیمت مواد اولیه ۳۴۹۰ LS با افزایش ارزش دلار، افزایش پیدا می‌کند. سپس قیمت لوله پلی اتیلن PE۱۰۰ هم تحت تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش می‌یابد.

در صورتی که مواد اولیه‌ی به کار رفته در لوله پلی اتیلن داخل کشور خودمان تامین شود، قیمت روز لوله پلی اتیلن چندان تغییر نمی‌کند. چون افزایش دلار بر روی آن تا حد زیادی بی‌تاثیر است.

قطر و فشار لوله پلی اتیلن
زمانی که قیمت روز لوله پلی اتیلن افزایش پیدا می‌کند، قیمت برخی از لوله تاثیرپذیری بالاتری داشته و افزایش بیشتری خواهد داشت. دلیل این افزایش زیاد، به کارایی لوله پلی اتیلن بستگی دارد. بعضی از لوله‌ها قطر لوله زیادی دارند و وزن آن‌ها بیشتر است. با افزایش وزن لوله پلی اتیلن، قیمت آن هم بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد. در رابطه با لوله‌های پلی اتیلنی که فشار بیشتری را تحمل می‌کنند، این موضوع نیز صادق است.

نوع لوله پلی اتیلن
همه‌ی لوله‌های پلی اتیلن برای انتقال آب، کاربرد ندارند. تعدادی از آن‌ها برای انتقال گاز در صنعت به کار می‌روند. در حال حاضر، لوله‌های پلی اتیلنی که برای انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت بیشتری دارند. چون مواد به کار رفته در بدنه‌ی این نوع لوله‌ها، با سایر لوله‌ها متفاوت است. همین تفاوت در مواد اولیه‌ی لوله‌های پلی اتیلنی سبب می‌شود که قیمت آن‌ها با بقیه انواع لوله‌ها بیشتر باشد.

افزایش تقاضا
زمانی که تعداد تقاضا برای خرید یک نوع لوله پلی اتیلن افزایش پیدا می‌کند، قیمت آن لوله در این شرایط تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چرا که پرتقاضا بودن یک نوع خاص از لوله‌ی پلی اتیلن ناشی از کمیاب شدن آن می‌باشد. در این شرایط، قیمت همان تعداد لوله‌ی پلی اتیلنی که در بازار وجود دارد، افزایش پیدا می‌کند. یکی از اهداف بالا بردن قیمت لوله‌ی پلی اتیلن، کاهش تعداد تقاضا در بازار برای تهیه‌ی آن می‌باشد.

کارایی لوله پلی اتیلن
قیمت روز لوله پلی اتیلن کشاورزی نسبت به روز یا روزهای قبل، چندان تفاوت نخواهد داشت. چون که کارایی کم آن موجب شده تا تعداد تقاضا برای تهیه‌ی آن کم باشد. در مقابل، قیمت لوله‌های پلی اتیلنی که برای واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مدام در حال افزایش است. چون قابلیت‌های استفاده از آن در مقایسه با سایر انواع لوله‌های پلی اتیلن گسترده‌تر است.

همچنین قیمت لوله‌های پلی اتیلن کلاف که در مراکز صنعتی استفاده می‌شوند، در مقایسه با قیمت لوله‌های پلی اتیلن کلاف که برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار متفاوت است.

ویژگی‌های یک مجموعه‌ی ایده‌آل برای خرید پلی اتیلن با بهترین قیمت روز

با توجه به تغییراتی که قیمت روز لوله پلی اتیلن در بازار دارد، هیچ قطعیتی برای ثابت ماندن قیمت‌ روزهای پیشین وجود ندارد. از طرفی، شما نمی‌توانید نسبت به نیاز خودتان، بی‌اهمیت باشید. چرا که ممکن است اثرات زیان باری را برای شما و مجموعه‌ی صنعتی‌تان به دنبال داشته باشد. لذا، شما می‌بایست به فکر انتخاب مجموعه‌ای باشید که دو ویژگی مهم را داشته باشد:

۱- قیمت‌های به روز انواع لوله پلی اتیلن در آن مجموعه درج شده باشد
لوله پلی اتیلن از تنوع بسیاری برخوردار است. لذا قیمت روز لوله پلی اتیلن برای هر نوع متفاوت می‌باشد. پس بهترین مجموعه باید براساس هر نوع لوله پلی اتیلن، قیمت‌های مشخصی را در اختیار مشتریان قرار بدهد.

به طور معمول، مشتریان تمایل دارند تا بدانند ابعاد متفاوت لوله‌های پلی اتیلن، چه قیمتی دارند. برای مثال، قیمت لوله پلی اتیلن باید براساس اینچ و میلیمتر موجود باشد تا مشتریان برای اطلاع از قیمت روز لوله پلی اتیلن به سایر مراجع اینترنتی نیازی نداشته باشند. در ادامه لیستی از انواع مدل‌های لوله پلی اتیلن آمده است:

  • لوله پلی اتیلن ۱ اینچ
  • لوله پلی اتیلن ۲ اینچ
  • لوله پلی اتیلن ۱۰ اینچ
  • لوله پلی اتیلن ۱۰۰۰ میلیمتر
  • لوله پلی اتیلن ۱۲۰۰ میلیمتر
  • لوله پلی اتیلن ۲۰۰۰ میلیمتر
  • لوله پلی اتیلن فاضلابی
  • لوله پلی اتیلن فشار قوی
  • لوله پلی اتیلن ۱۶ میلیمتر

۲- آن مجموعه دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته باشد
همان‌طور که بیان کردیم، قیمت روز لوله پلی اتیلن دائما در حال تغییر می‌باشد. به همین خاطر، این احتمال وجود دارد که قیمت لوله پلی اتیلن در ساعات اولیه‌ی صبح با ساعات پایانی شب، متفاوت باشد. پس مجموعه‌ای برای مشتریان ایده‌آل است که بتوانند در هر ساعت از شبانه روز با بخش خرید آن در ارتباط باشند.

بهترین قیمت روز لوله پلی اتیلن را از کدام مجموعه استعلام بگیرم؟
دو ویژگی برتر یک مجموعه‌ی ایده‌آل را برای اطلاع از قیمت روز لوله پلی اتیلن بیان کردیم. با توجه به وجود انواع شرکت‌های متعدد، انتخاب یک مجموعه با این ویژگی‌ها کمی دشوار است. اما جای نگرانی نیست. مجموعه‌ی صنعتی آبراه پایپ، دقیقا همان مجموعه‌ای است که شما به دنبال آن هستید.

آبراه پایپ یک مجموعه‌ی فعال و به روز در حوزه‌ی فروش انواع لوله‌های پلی اتیلن می‌باشد. شما با مراجعه به سایت اینترنتی آبراه پایپ می‌توانید با کارشناسان این مجموعه، ارتباط برقرار نمایید. سپس در کمترین زمان، لیست کاملی از قیمت روز لوله پلی اتیلن در اختیار شما قرار می‌گیرد. در صورتی که قیمت‌ها برای شما به صرفه بود، می‌توانید بهترین لوله‌های پلی اتیلن را از آبراه پایپ خریداری کنید.

کد خبر: ۴۱٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha