۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
خودروساز آلمانی در چالش عدم رعایت مالکیت معنوی
شکایت شارپ و نوکیا از مرسدس دایملر

خودروساز آلمانی در چالش عدم رعایت مالکیت معنوی

مرسدس بنز بدون گرفتن مجوز از دارندگان ثبت اختراعاتی که نوکیا و شارپ ژاپن داشته اند، اقدام به استفاده این فناوری در محصولات خود کرده است. شرکت‌های صاحب این فناوری نیز تا کنون در جنگ تمام عیار با این غول خودروسازی پیروز بوده‌اند. لذا ممکن است، نوکیا و شارپ مانع فروش خودرو در بازارهای آلمان نیز بشوند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه دایملر-مرسدس ‌بنز اخیرا خودرو سدان لوکس خود را عرضه بازار کرد، این سدان لوکس که همان اس کلاس زیبا و پرچمدار فناوری است، اخیرا با چالش‌های جدی مواجه شده است. در این خودرو تا حد امکان از فناوری‌های مانند ارتباط پیشرفته تلفن همراه با خودرو، توسعه مانیتورهای لمسی برای کنترل و .... استفاده شده است.

مرسدس بنز، پرونده حق ثبت اختراع مربوط به فناوری ارتباط موبایل با خودرو را در آلمان از دست داده است. این خودروساز آلمانی اکنون با دو شرکت صاحب این تکنولوژی دچار چالش شده است.  پرونده نخست این چالش مربوط به اختلاف اختراع این خودروساز با شرکت نوکیا بوده است. اما این بار ظاهرا پرونده مشابه همان را مرسدس با شارپ ژاپن تجربه خواهد کرد. این خودروساز آلمانی با از دست دادن حق ثبت اختراع، توسط شارپ به چالش کشیده شده است.

مرسدس بنز بدون گرفتن مجوز از دارندگان این ثبت اختراع، اقدام به استفاده از این فناوری در محصولات خود کرده است. شرکت‌های صاحب این فناوری نیز تا کنون در جنگ تمام عیار با این غول خودروسازی پیروز بوده‌اند. لذا ممکن است، نوکیا و شارپ مانع فروش خودرو در بازارهای آلمان نیز شوند. هرچند که مرسدس درخواست تجدید نظر داده است، اما تا کنون موفق نبوده است. 

کد خبر: ۴۱٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha