۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کره ای که ۹۵ درصد گران شده نیازی به سهمیه بندی ندارد!
در گفتگو با بازار عنوان شد

کره ای که ۹۵ درصد گران شده نیازی به سهمیه بندی ندارد!

درخشانی، رئیس اتحادیه سوپر مارکت داران گفت: قیمت کره در بسته بندی ۵۰ و ۱۰۰ گرمی بین ۹۰ تا ۹۵درصد گران شده است بنابراین صف و تقاضا برای خرید این کالا وجود ندارد.

سعید درخشانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت کره در بسته بندی ۵۰ گرمی از ۲۳۰۰ تومان به ۴۱۰۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت کره در بسته بندی ۱۰۰ گرمی از ۴۳۰۰ تومان به ۸۱۰۰ تومان رسیده است.

وی افزود: با توجه به جهش قیمتی که در عرضه کره ایجاد شده است بدون تردید تقاضا برای خرید این کالا به حداقل رسیده است و در شرایطی که تقاضا در بازار نیست دیگر ضرورتی برای سهمیه بندی در عرضه کالا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه سوپر مارکت داران با اشاره به تغییر مدام قیمت کالا تداوم روند افزایش نرخ کالاها تصریح کرد: در سالهای اخیر همواره قیمت کالا در بازار روند صعودی را تجربه کرده است اما در ماه های اخیر فاصله زمانی بین نوسانات قیمت ها به حداقل رسیده است.

درخشانی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالاهای مصرفی از یک سو و کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا میزان فروش در صنف ما به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: کاهش میزان فروش، افزایش هزینه های آب، برق، گاز، تلفن، بالا رفتن دستمزد نیروی انسانی، افزایش مالیات و در نهایت مقرون به صرفه نبودن فعالیت در صنف سوپرمارکت داران موجب شده تا بسیاری از فعالان این صنف اقدام به تغییر شغل و یا تعطیلی واحد صنفی خود بکنند.

رئیس اتحادیه سوپر مارکت داران خاطرنشان کرد: البته افزایش اجاره بها نیز از جمله عواملی است که روند تعطیلی واحدهای صنفی اجاره ای را تشدید کرده است.

درخشانی تصریح کرد: در حال حاضر اتحادیه سوپر مارکت داران دارای ۶۳۰ عضو دارای پروانه است و البته در سطح تهران بیش از ۴۵۰ سوپرمارکت فاقد مجوز در حال فعالیت هستند.

این مسئول صنفی اظهار کرد: اگر روند افزایش قیمت کالاها همچنان روند صعودی داشته باشد و قدرت خرید مردم نیز به روند کاهشی خود ادامه بدهد بدون  تردید بسیاری از فعالیت های صنفی تعطیل می شود زیرا اگر مردم قدرت خرید کافی نداشته باشند عملا فعالیت واحدهای صنفی در عرصه اقتصادی مفهومی ندارد زیرا مبادله کالا صورت نمی گیرد تا فعالان صنفی از پروسه جابجایی کالا به سود و منفعتی برسند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران خاطرنشان کرد: اگر از فعالان صنفی حمایت های لازم صورت نگیرد و روند تداوم قیمت ها همچنان ادامه داشته باشد بدون تردید بخشی از فعالان صنفی به جامعه بیکاران کشور اضافه می شوند.

کد خبر: ۴۰٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha