۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
افزایش آمار بیکاری فوق‌لیسانس‌ها در یزد
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

افزایش آمار بیکاری فوق‌لیسانس‌ها در یزد

یزد- علوی راد، عضو انجمن اقتصاددانان ایران از افزایش تعداد بیکاران دارای مدرک کارشناسی ارشد در استان یزد به چهار هزار و ۲۶۹ نفر ابراز نگرانی کرد و گفت: در پایان سال ۱۳۹۸ دچار افزایش آمار بیکاری فوق‌لیسانس‌های یزدی بوده‌ایم.

عباس علوی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گفت: نتایج جدیدترین طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تعداد بیکاران دارای مدرک کارشناسی ارشد در استان یزد در پایان سال ۱۳۹۸ به چهار هزار و ۲۶۹ نفر رسیده است.

به گفته وی، تعداد بیکاران مرد و زن دارای مدرک کارشناسی ارشد در استان یزد به ترتیب هزار و ۱۹۸ و سه هزار و ۷۱ نفر است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران در خصوص راهکار برون‌رفت از این معضل، تصریح کرد: شرط نخست جلوگیری از بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی از سال ۱۴۰۰ به بعد، پذیرفتن مشکل و پرهیز از سرپوش گذاشتن بر اصل مسئله با نتایج ناقص نرخ های بیکاری فصلی است.

صنایع پاک بهترین گزینه برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان
پیش از این نیز، این عضو هیئت علمی دانشگاه بر افزایش نگران‌کننده تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان یزد ابراز نگرانی کرده بود.

وی گفته بود: معتقدم اگر اشتباهی در مسیر توسعه استان یزد رخ داده است، ابتدا باید پذیرفت و سپس دانست که نباید مسیر اشتباه را ادامه داد.

طبق گفتۀ علوی‌راد، در ادامه این ادعا نیز کافی است به آمار تشدید پدیده بیکاری چندسطحی استان یزد که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است، مراجعه کرد. آن نمودار ستونی این تصویر را به خوبی نشان می‌دهد که نرخ بیکاری جوانان، تحصیلکرده‌های دانشگاهی و زنان در یزد پیچیده‌ترین نوع بیکاری یزد از نظر سیاست‌گذاری برای حل مشکل بوده است.

بنابراین، لازم است تحصیلکرده‌های دانشگاهی در جهت ارتقای استان از طریق توسعه صنایع پاک اعم از صنایع غذایی، آشامیدنی و پوشاک هدایت شوند.

کد خبر: ۴۰٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha