۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
پرداخت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

پرداخت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی

سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ مرداد ۹۹، مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به واحدهای بیمارستانی پرداخت شده است.

به گزارش بازار، غلامرضا سلیمانی در مراسم رونمایی از بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا برای کمک به وزارت بهداشت که پیشرو در زمینه مبارزه با این ویروس بود، ۶۶۰ میلیارد تومان از بات ۱۰ درصد عوارض بهداشت و بدون محاسبه بدهی و با همکاری شرکت‌های بیمه به این وزارتخانه پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این اقدام حرکت مثبت و اثر بخشی بود اضافه کرد: واحدهای درمانی در روزهای پایانی سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا به این منابع مالی نیاز داشتند.

سلیمانی با بیان اینکه ۲۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قراردارند ابراز امیدواری کرد: این رقم افزایش یابد تا همه افراد جامعه از نظر بیمه درمان تکمیلی تحت پوشش صنعت بیمه و بیمه بازرگانی باشند.

وی گفت:‌ از زمان شیوع کرونا بلافاصله صنعت بیمه خود را آماده کرد و با اجرای برنامه‌های مناسب گامی برای کمک به مردم برداشت.

سلیمانی افزود: از اسفند سال گذشته سعی کردیم حضور مردم را برای گرفتن بیمه نامه به ویژه بیمه نامه شخص ثالث کم کنیم و در بخشنامه‌ای اعلام کرده ایم که تا ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ هیچ نیاز به حضور فیزیکی ندارند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حتی پرداخت حق بیمه که حدود ۳ هزار میلیارد تومان می‌شد را نیز به بعد از ۱۵ اردیبهشت موکول کردیم و بیمه گذاران بعد از این دوره، پرداخت را انجام دادند.

 سلیمانی حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا را موضوع مهمی خواند و افزود: در عموم کشورها معمولا دولت‌ها برای کمک به این گونه مشاغل به میدان می‌آیند و این کسب و کارها به علت توقف کار، از بودجه عمومی کشور خود خسارت دریافت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه نظام بیمه‌ای می‌تواند به کمک دولت بیاید گفت: به ویژه در سال ۹۹ که بنام جهش تولید نامیده شده است و کسب و کار و تولید اهمیت بیشتری دارد، بیمه می‌تواند راهگشا باشد.

سلیمانی اضافه کرد: شرکت بیمه تعاون باهم فکری و کمک بیمه مرکزی طرحی نو و محصول جدیدی را برای حمایت ازکسب و کارهای خسارت دیده ناشی از کرونا ارائه داد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیش از ۷۰ شغل و کسب و کار داریم که در طبقات مختلف قرار می‌گیرند و ریسک‌های متفاوتی دارند و به هر دلیلی از جمله تعطیلی یا قرنطینه شدن شهر، منطقه یا بخشی از کسب و کار می‌افتند.

سلیمانی با بیان صنعت بیمه هزینه درمانی درخصوص بیماری کرونا را بدون ایجاد آیین نامه جدیدی و با همکاری شرکت بیمه پرداخت می‌کند گفت: همه افرادی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند هزینه درمان آنان پرداخت می‌شود.

وی افزود: برخی صاحبان مشاغل به علت شیوع کرونا اشتغال خود را از دست داده اند و یا کارشان تعطیل شده است و این محصول جدید بیمه‌ای با نام واکسن بیمه‌ای بخش اشتغال و کسب و کار ناشی از ویروس کروناست.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به سقف پرداخت ۶۰ روز خسارت به کسب وکار زیان دیده گفت: این دو ماه می‌تواند فرصتی برای بازگشایی مجدد آن شغل شود واگر نیاز باشد در مرحله بعد و با اصلاح پرداخت سقف بیمه، بیش از دو ماه نیز پرداخت می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: در صورت نیاز، بیمه تعاون می‌تواند با همکاری بیمه مرکزی زمان را از دو ماه افزایش داده و سرمایه تعهد شده را نیز بیشتر کند.

وی ادامه داد: اگر صاحب مشاغل در سطح شهر و یا منطقه ای، شغلش به علت کرونا تعطیل شد می‌تواند قبل از اتفاق و با بیمه کردن خود و پرداخت حدود یک درصد حق بیمه، می‌تواند ۱۰۰ برابر از شرکت بیمه تعاون دریافت کند و افراد می‌توانند تا ۶۰ روز مشمول دریافت خسارت بیمه باشند.
 
پرداخت خسارت به کسب و کارها در زمان اپیدمی
مدیر عامل بیمه تعاون در مراسم رونمایی از بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی، از پرداخت خسارت به کسب و کارها در زمان بیماری‌های همه گیر خبر داد.

یونس مظلومی گفت: بیمه تعاون به کسب و کارهایی که در زمان بیماری‌های همه گیر به علت تعطیلی دچار خسارت می‌شوند، خسارت پرداخت می کند.

وی افزود: براساس بیمه نامه جدیدی که طراحی شده کسب و کارهایی که در زمان بیماری‌های همه گیر با اعلام دولت و با نهادهای زیر مجموعه دولت، دچار تعطیلی و توقف فعالیت می‌شوند مورد حمایت بیمه تعاون قرار می‌گیرند.

مظلومی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در وب سایت بیمه تعاون، بیمه نامه حمایت از کسب و کارها در زمان اپیدمی را خریداری کنند.

وی گفت: حق بیمه، حداقل سالی ۲۱۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل بیمه تعاون افزود: بیمه تعاون در زمان وارد شدن خسارت به علت بیماری همه گیر به بیمه گذاری که کسب و کار دارد، روزانه حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان در روز پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: مدت پرداخت خسارت به کسب و کار آسیب دیده از بیماری‌های اپیدمی، ۶۰ روز است.
مظلومی گفت: وب سایت بیمه تعاون برای ثبت نام بیمه جدید drbime.com است.

وی افزود: ۱۴ طرح در این بیمه وجود دارد و برای سه گروه مشاغل کم ریسک، با ریسک متوسط و پر ریسک در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۴۰٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha