۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
پای وزارت خارجه به موضوع پرواز مستقیم به ترکیه باز شد/ مافیای بزرگ اجازه پرواز ایرلاین های ایرانی را نمی دهد!؟
بازار گزارش می دهد

پای وزارت خارجه به موضوع پرواز مستقیم به ترکیه باز شد/ مافیای بزرگ اجازه پرواز ایرلاین های ایرانی را نمی دهد!؟

پای وزارت امور خارجه و مجلس در حالی به موضوع پرواز مستقیم به ترکیه باز شده که مقامات ارشد و تازه مسئول شده سازمان هواپیمایی نمی دانند که مافیای بزرگی پشت عدم پرواز مستقیم به ترکیه وجود دارد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سه مسیره شدن پروازها برای سفر به ترکیه و بالا رفتن قیمت بلیط، ایرلاین قطر ایرویز باعث شده تا این روزها حتی مقامات مسئول سازمان هواپیمایی دست به دامان وزارت امور خارجه و حتی مجلس شوند.

چندی پیش مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا سفر ایرلاین های ایرانی به ترکیه که گفته شده بود در اواخر شهریور ماه آغاز می شود انجام خواهد شد؟ گفته بود که ترکیه اخیرا اعلام کرده است که تا آخر سپتامبر امکان پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه وجود ندارد. این اظهار نظر مقامات ترکیه ای از یک سو و گران شدن بلیط ایرلاین قطر ایرویز که این روزها حسابی بازارش سکه شده باعث شد تا تورج دهقانی زنگنه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور را که از عمر ریاست او هنوز یک ماه نگذشته است را به این فکر بیاندازد که با مقامات وزارت خارجه و حتی مجلس این موضوع را در میان بگذارد.

در حال هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه هستیم تا پروازهای ایرلاین ترکیش مجددا برقرار شود. با این حال خبر قطعی نمی‌توان داد و بهتر است مردم فعلا بلیت خریداری نکنند

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سئوال که آیا پروازهای ایرلاین ترکیش از یازدهم مهر ماه برقرار خواهد شد؟ گفت: در حال مذاکره با مجلس و وزارت امورخارجه هستیم اما فعلا برقراری این پروازها قطعی نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا در یازدهم مهر ماه بازهم پروازهای مستقیم به ترکیه به تعویق خواهد افتاد؟ گفت: در این زمینه در حال هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه هستیم تا پروازهای ایرلاین ترکیش مجددا برقرار شود. با این حال خبر قطعی نمی‌توان داد و بهتر است مردم فعلا بلیت خریداری نکنند.

اما آنچه که مسئولان ارشد سازمان هواپیمایی از آن بی خبر هستند و یا قصد ندارند به آن اذعان کنند این است که مافیای قدرتمندی پشت لغو پروازهای مستقیم و پروازهای ترکیش ایرلاین است تا این پروازها همچنان معلق و هر بار به تاخیر بیافتد. آنچه که از درون سازمان هواپیمایی کشوری به بیرون درز می کند این است که مقامات ارشد سازمان هواپیمایی با مجلس و وزارت امور خارجه جلساتی را برگزار کرده اند تا مشکل حل شود اما هنوز مشکل پابرجاست.

مدتها قبل ایرانی ها با ایرلاین قطرایرویز حاضر بودند با دو مسیر به کشور ترکیه(دوحه- استانبول) سفر کنند اما این روزها یک مسیر دیگر نیز به این دو مسیر یاد شده اضافه و قیمت بلیط ها گران تر شده است

گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار حاکی از این است که تا مدتها قبل ایرانی ها با ایرلاین قطر ایرویز حاضر بودند با دو مسیر به کشور ترکیه(دوحه- استانبول) سفر کنند اما این روزها یک مسیر دیگر نیز به این دو مسیر یاد شده اضافه و قیمت بلیط ها گران تر شده است. این مسیر جدید، بلگراد است و باعث شده تا قیمت بلیط پرواز به ترکیه حتی تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز برسد. مسافران ایرانی ابتدا به دوحه و سپس به بلگراد می روند و از آنجا به ترکیه سفر می کنند.

سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که قطعا از این شرایط شرکت هواپیمای قطر ایرویز سود می برد تاکید کرد: به هر حال از مدتها قبل قطر ایرویز مسافران ایرانی را ابتدا به دوحه و سپس به استانبول می رساند. اما جدیدا یک اقدام جدیدی شکل گرفته است و آن هم این است که مسافران ایرانی ابتدا به دوحه و سپس به بلگراد می روند تا در نهایت به استانبول برسند.

نکته ای که این روزها حائز اهمیت است این است که ترکیه این اجازه را به ایرلاین های ایرانی داده است که هواپیماهای ایرانی به ترکیه خالی سفر کنند و از استانبول اگر مسافر ایرانی علاقمند به سفر به ایران بود را به ایران برگردانند. با این حساب به نظر می رسد وجود مافیا حتی تا ترکیه نیز نفوذ کرده است و قصد ندارد فعلا از فشار حداکثری خود بکاهد.

کد خبر: ۴۰٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha