۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
۷۰ درصد جمعیت استان سمنان عضو تعاونی‌های مختلف هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

۷۰ درصد جمعیت استان سمنان عضو تعاونی‌های مختلف هستند

سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان عضو تعاونی‌های مختلف هستند، گفت: ۱۰ الی ۱۲ درصد اشتغال استان در حوزه تعاون شکل‌گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل غنیان ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: ۱۰ الی ۱۲ درصد اشتغال استان در حوزه تعاون شکل‌گرفته است.

وی بابیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان سمنان عضو تعاونی‌های مختلف هستند، افزود: ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر توسط یک هزار و ۱۰۰ تعاونی فعال در استان سمنان صاحب شغل شدند.

افتتاح ۷ طرح در استان سمنان به مناسبت هفته تعاون
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه در هفته تعاون در استان سمنان، هفت طرح بهره‌برداری می‌شود، یادآور شد: برای افتتاح این طرح‌ها ۳۶۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و ۴۰۲ نفر نیز در این راستا صاحب شغل می‌شوند.

غنیان با تأکید بر اینکه این طرح‌ها از تسهیلات این حوزه به مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال بهره گرفتند، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در رشته و رسته‌های مختلف داده‌ها و اطلاعات موردنیاز در خصوص عملکرد خود را برای ارزیابی در سامانه برگزاری کردند و امروز نیز تعاونی‌های برتر بر اساس این شاخص‌ها، انتخاب شدند.

وی گفت: هرساله از بین تعاون گران استان، چندین تعاونی برتر ملی نیز معرفی می‌شوند که امسال نیز این مهم محقق می‌شود.

مشکلات تعاونی‌ها احصاء شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاهم اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه با راه‌اندازی سامانه شفافیت در مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی و خیریه‌ای منتسب به این سازمان در دسترس عموم قرار گرفت، تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز نوآور و استارت آپ تعاون یکی از بحث‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

غنیان در ادامه با تأکید بر اینکه مشکلات تعاونی‌ها احصاء شده است، گفت: اولویت‌های تحقیقاتی در این حوزه تعیین‌شده و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های سمنان و شاهرود احصاء نقاط قوت و ضعف تعاونی‌ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مرکز مشاوره تعاون و کارآفرین در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده تا دانشجویان فارغ‌التحصیل با کسب‌وکار کارآفرینی بیش‌ازپیش آشنا شوند.

کد خبر: ۴۰٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha