۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
استاندار گلستان:

۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

گرگان- استاندار گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی دو هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی حق شناس صبح پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: امسال در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی میزان پروژه‌های عمرانی استان در دهه فجر امسال را هزار و ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این تعداد پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شوند.

استاندار گلستان با بیان اینکه در دهه فجر امسال هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: پروژه‌های آب و فاضلاب، راه، بهسازی و مرمت، تکمیل مخازن و خدمات رفاهی از  مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی امسال است.

وی به موضوع سیل استان و آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده هم اشاره و بیان کرد: سیل به ۲۱ هزار واحد مسکونی در گلستان آسیب زد که هفت هزار و ۷۰۰ واحد تخریب شد.

حق شناس تصریح کرد: ۹۹ درصد از واحدهای تخریبی استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و دو هزار واحد تحویل شده و دو هزار واحد هم در دهه فجر تحویل می شود.

وی توضیح داد: سه هزار و ۵۰۰ تومان تسهیلات و بلاعوض برای تامین زیرساخت‌های خسارت دیده استان مصوب شده و تاکنون سه هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته در حالی که در خشکسالی مالی به سر می بریم.

استاندار گلستان همچنین به آخرین وضعیت سد نرماب اشاره کرد و گفت: این پروژه به غیر از اعتبار مصوب امسال ۱۳۰ میلیارد تومان مجدد تخصیص اعتبار گرفت و امیدواریم تا اردیبهشت مخزن سد تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه از ۴۰ هزار وسعت خلیج گرگان هشت هزار هکتار آن خشک شده است از تشکیل کارگروه جدید و تصمیم‌گیری برای ارائه راهکار احیاء خلیج گرگان خبر داد.

کد خبر: ۳٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha