۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
افزایش ۱۱ درصدی تولید برق در نیروگاه شهید مفتح همدان
معاون تولید نیروگاه مفتح همدان خبر داد:

افزایش ۱۱ درصدی تولید برق در نیروگاه شهید مفتح همدان

همدان - اختری؛ معاون تولید نیروگاه شهید مفتح همدان از افزایش ۱۱ درصدی تولید برق در این نیروگاه خبر داد و گفت: میزان تولید برق نیروگاه شهید مفتح به رقم دو میلیارد و ۸۲۱ میلیون کیلووات ساعت رسید.

پژمان اختری در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: میزان تولید برق نیروگاه شهید مفتح طی پنج ماهه نخست امسال با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم دو میلیارد و ۸۲۱ میلیون کیلووات ساعت رسید.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح همدان افزود: ضریب بار این نیروگاه در مردادماه امسال ۹۸ درصد و ضریب آمادگی آن ۱۰۰ درصد بوده و این موضوع باعث شد تا برای دومین ماه متوالی پس از تیرماه، تولید انرژی الکتریکی در مرداد به بیش از ۷۲۵ میلیون کیلووات ساعت برسد.

پژمان اختری با اشاره به گذر موفق از پیک مصرف در ماه‌های تیر و مرداد، عملکرد این مجموعه در پیک تابستان امسال را در این سطح از آمادگی و تولید بی سابقه توصیف کرد.

وی گفت: نیروگاه شهید مفتح با دارا بودن نیروی انسانی متعهد و متخصص و پایداری بی نظیر و آمادگی ۱۰۰ درصدی واحدها با حداکثر مشارکت در کنترل فرکانس و تولید انرژی الکتریکی علاوه بر تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز استان همدان نقطه ثقل شبکه سراسری برق در غرب کشور محسوب می‌شود.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح همدان یادآور شد: نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح با چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی، نزدیک به دو درصد از انرژی مورد نیاز شبکه برق کشور را تامین می‌کند.

کد خبر: ۳۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha