۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
اتصال ۴۳ روستای خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات خراسان شمالی خبر داد:

اتصال ۴۳ روستای خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات

بجنورد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه توسعه ارتباطات روستایی استان از طریق فیبر نوری خبر داد و گفت: تاکنون بستر ارتباطی اتصال ۴۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری فراهم‌شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی اظهار داشت: پروژه فیبر نوری روستایی (تار) در خراسان شمالی باهدف ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی روستایی و تأمین پهنای باند اپراتورهای موجود در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه‌یافته و مرزی برای ارائه سرویس باند پهن و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب‌وکار روستاییان در حال اجرا است.

وی افزود: در این پروژه با اجرای ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، فاروج، مانه و سملقان، شیروان، بجنورد و رازوجرگلان، ۸۹ سایت و مرکز مخابراتی به شبکه فیبر نوری استان متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات ملی توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تأمین می‌شود.

کد خبر: ۳۹٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha