۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
آذربایجان غربی دارای کمترین نرخ تورم در کشور است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

آذربایجان غربی دارای کمترین نرخ تورم در کشور است

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: بر اساس گزارش مرکز ملی آمار ایران، آذربایجان غربی در تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۹۹ دارای کمترین نرخ تورم کشور بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، نادر صادقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مرداد ماه سال ۹۹، عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور نسبت به ماه قبل، ٣.٥ درصد افزایش را نشان می­ دهد.

وی افزود: در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ۵.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است.

صادقی گفت: درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٠.٤ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به مرداد ماه ٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٥.٨ درصد رسید، ادامه داد: بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ٣٤.٨ درصد مربوط به استان هرمزگان و کمترین آن با ٢٤.٨ درصد مربوط به استان آذربایجان غربی است. 

وی افزود: بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه نیز با ٣١.١ درصد مربوط به استان هرمزگان و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی با ٢١.٦ درصد است.

کد خبر: ۳۸٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha