۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
۲ هزار تن کلزا در لرستان برداشت شد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان:

۲ هزار تن کلزا در لرستان برداشت شد

لرستان- صالحیان، مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: دو هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان برداشت شده که نسبت به سنوات گذشته ۳۰۰ تن کاهش یافته است.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سطح زیر کشت کلزا در لرستان هزار و ۸۵۰ هکتار و میزان برداشت هزار و ۳۰۰ هکتار بوده که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: این کاهش برداشت به دلیل عدم رعایت برخی کشاورزان در فصل سرما و نیز سیلی بود که در زمستان سال گذشته اتفاق افتاد؛ در مجموع میزان خرید و برداشت کلزا از کشاورزان دو هزار و ۲۰۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تن کمتر برداشت کرده‌ایم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: کلزا کشتی است که حساسیت و شرایط خاص خودش را دارد و مثل دیگر بذرها از جمله گندم نیست که بتواند برخی شرایط را تحمل کند، این بذر در شهرستان های سرد حداکثر تا پایان شهریور باید کشت شود چون در مقابل سرما حساس است و اگر دیر کشت شود، در سرما از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: کلزا نسبت به علف هرز هم بیش از حد حساس است و اگر دیر برداشت شود، کشت ریزش می‌کند از طرفی سال گذشته آفت جدیدی به اسم «سنک» کشت تمام استان را در برگرفت و دقیقاً در مواقع برداشت خسارت بسیاری به کشاورزان وارد کرد که این عامل سبب بی‌رغبتی کشاورزان به کشت کلزا شد.

کد خبر: ۳۸٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha