۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
خرید ۴۴۳ هزار و ۴۹۵ تن گندم از کشاورزان استان همدان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان خبر داد:

خرید ۴۴۳ هزار و ۴۹۵ تن گندم از کشاورزان استان همدان

همدان - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی و توافقی ۴۴۳ هزار و ۴۹۵ تن گندم از کشاورزان استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود بکایی عنوان کرد: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم تا نهم شهریورماه ۴۳۷ هزار و ۷۳۲ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: ارزش گندم خریداری شده ۱۱ هزار و ۴۷ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم تا این مقطع از سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: پارسال در این مدت ۴۰۶ هزار و ۷۳۳ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده بود.

بکایی میزان مبلغ پرداختی به کشاورزان را ۹ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۸۳ درصد مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان همدان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار شرکت بازرگانی دولتی ایران استان همدان در رتبه ششم کشوری در زمینه خرید تضمینی گندم قرار دارد، گفت: استان‌های خوزستان، فارس، گلستان، کردستان و کرمانشاه در رتبه اول تا پنجم هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان یادآور شد: علاوه بر خرید تضمینی گندم در بخش دولتی تا امروز پنج هزار و ۷۶۳ تن گندم توسط بخش خصوصی در قالب نرخ توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

بکایی گفت: با احتساب این میزان تا امروز در مجموع به مقدار ۴۴۳ هزار و ۴۹۵ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

کد خبر: ۳۸٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha