۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
«بازرسی هوشمند و الکترونیک» به زودی اجرایی می‌شود
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف:

«بازرسی هوشمند و الکترونیک» به زودی اجرایی می‌شود

نیک‌منش، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف اظهار داشت: ظرفیت «بازرسی هوشمند و الکترونیک» در مرحله تشریفات قانونی قرار گرفته است و پس از مذاکره با شرکت فنی و اجراکننده، این پروژه اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهنام نیک‌منش گفت: در موضوع نظارت بر تخلفات صنفی و برخورد قانون نظام صنفی با متخلفین، ما در ذیل ستاد تنظیم بازار شورای هماهنگی تشدید بازرسی و نظارت را در دستور کار قرار دادیم و این موضوع را به تمام بازرسان سراسر کشور ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به کالاهای اساسی و اولویت‌دار، عنوان کرد: کالاهایی مانند «لوازم یدکی خودرو» و «گوشت قرمز» و «برنج» و «شکر» و «حبوبات» و «نهادهای دامی» در دسته کالاهای اساسی قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته ما با خرده فروش‌ها برخورد می‌کردیم، اما در حال حاضر این اشتباه را تکرار نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: امروزه موضوع نظارت و بازرسیِ انبارهای کالا در اولویت اتاق اصناف ایران قرار گرفته است.

بهنام نیک‌منش با اشاره به فعالیت سامانه جامع انبارها و اعلام موجودی کالا، توضیح داد: سطح دسترسی این سامانه سابقا از سمت وزارت صمت به دستگاه‌های کشور محدود شده بود، اما درخواست کردیم که مدیران استانی و شهرستانی این دسترسی را داشته باشند.

وی با اشاره به این که عوامل موثر در افزایش قیمت باید بررسی شوند، اظهار داشت: برای مثال اکثر میوه‌های موجود در بازار در درجه‌های کیفی مختلف عرضه می‌شوند و هر میوه بنابر شرایط تولید هزینه‌های مختلفی را نیاز دارد و با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: بازرسان اتاق اصناف با هر شکایتی که مبنی بر حاشیه سود بیش از ۳۵ درصد باشد برخورد جدی به عمل می‌آورند.

وی افزود: ما از وزارت صمت درخواست کردیم که کار با سامانه انبارداری را به اتحادیه‌ها و صنف‌های زیر مجموعه‌ی اتاق اصناف آموزش دهد.

بهنام نیک‌منش خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع «بازرسی هوشمند و الکترونیک» در دستور کار هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران قرار گرفته است.

وی افزود: ظرفیت «بازرسی هوشمند و الکترونیک» در مرحله تشریفات قانونی قرار گرفته است و پس از مذاکره با شرکت فنی و اجراکننده، این پروژه اجرا می‌شود.

کد خبر: ۳۸٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha