۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
تحقق ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی؛ افتتاح ۹۹۰ پروژه در استان مرکزی
بازار بررسی کرد؛

تحقق ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی؛ افتتاح ۹۹۰ پروژه در استان مرکزی

اراک- در روزهای نخست شهریورماه ۹۹ بیش از ۹۹۰ پروژه عمرانی در شهرستان‌های استان مرکزی به بهره‌برداری رسید، پروژه‌هایی که در قالب صنعت، توسعه اقتصادی و اشتغال پایه‌ریزی شده‌ بود و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در این ایام محقق شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: در سال جاری باوجود سایه سنگین تحریم‌های ظالمانه و کرونا انتظار می‌رفت افتتاح‌ پروژه‌ها از ابتدای شهریورماه کمی کم قوت‌تر از سال‌های قبل نمو داشته باشد، اما استان صنعتی مرکزی پیشگام در ارائه افتتاح‌ها بود و با ۹۹۱ پروژه عمرانی هفته دولت را مقتدرانه پشت سر گذاشت.

استان مرکزی از معدود استان‌هایی است که باوجود تحریم‌ها رشد اقتصادی مناسب آن متوقف نشده و روند صعودی دارد، در هفته دولت امسال نیز توجه خوبی به اقتصاد استان شده و طی آن در بخش عمرانی حدود ۸۰۶ پروژه به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح برگزیده شدند که  ۷۲۰ پروژه بااعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد و عملیات اجرایی ۸۶ پروژه نیز با ۱۸۰ میلیارد تومان در مرحله آغاز قرارگرفته است به‌طوری‌که با توجه به شعار «جهش تولید» پروژه‌های اقتصادی سال جاری ازنظر تعداد ۴۲ درصد و ازنظر مبلغ اعتباری هشت درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیداکرده است.

بر اساس آمار افتتاح‌های امسال استان مرکزی در حوزه عمران نسبت به سال قبل ازنظر تعداد کاهش شش‌درصدی و ازنظر مبلغ نیز کاهش ۱۵ درصدی داشته و ازنظر اشتغال‌زایی نیز با افتتاح‌های هفته دولت تعداد ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد و با توجه به اینکه تعهد استان برای سال جاری ایجاد ۲۰ هزار شغل هست نیمی از این تعهد محقق شده است.

تحقق ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در هفته دولت
استاندار مرکزی، در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت اقتصادی و افتتاح‌های هفته دولت در استان مرکزی اظهار داشت: شرایط استان مرکزی ازلحاظ صادرات امیدوارکننده است و ازنظر درآمد یازدهمین استان و در بعد بودجه در رتبه ۲۴ استان کشور قرار دارد.

سید علی آقازاده بابیان اینکه یکی از اهداف در استان مرکزی ایجاد اشتغال است گفت: در این استان ایجاد ۲۰ هزار شغل تا پایان سال هدف‌گذاری شده که با افتتاح‌های هفته دولت نیمی از آن محقق شد و این اشتغال‌ها گواهی بر فعالیت اقتصادی، رونق کسب‌وکار توسط فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صنعتگران این استان است و به‌خوبی توانسته‌ایم تحریم‌های دشمن را دور بزنیم که این شرایط در سال جاری با تلاش و کوشش بیشتر ادامه‌دار خواهد بود.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های زیرساختی و موردنیاز استان و کشور اشاره کرد و افزود: تلاش برای تکمیل طرح‌های عمرانی ملی نظیر بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک، تالار مرکزی و ده‌ها پروژه بخش خصوصی که صرف هزینه چند هزارمیلیاردی را در پی داشته اولویت مهم دستگاه‌های اجرایی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرایی شدن آن‌ها بهره‌برداری کرد تا در پایان دولت به سرانجام برسد و تکمیل شود.

۱۷ پروژه عمرانی و ۳۰ پروژه تولیدی بخش کشاورزی طی هفته دولت در مرکزی افتتاح شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص طرح‌های افتتاح‌شده در حوزه کشاورزی استان اظهار داشت: سال «جهش تولید» در بخش کشاورزی در استان مرکزی به‌طور قابل قبولی محقق شده است و طی هفته دولت از طرح‌ها و پروژه‌های خوبی بهره‌برداری شد.

مجید آنجفی بابیان اینکه ۴۷ طرح کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان مرکزی بهره‌برداری شده است گفت: این ۴۷ پروژه شامل ۱۷ پروژه عمرانی و ۳۰ پروژه تولیدی است که در هفته دولت در شهرستان‌های شازند، کمیجان، اراک، ساوه، فراهان و زرندیه در زیر بخش‌های مختلف از قبیل تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، امور فنی، زیر بنایی، آب‌وخاک، گلخانه‌های سبزی و صیفی بهره‌برداری شدند.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبار تأمین‌شده برای سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها توسط متقاضیان ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: بهره‌برداری از این طرح‌ها یک هزار و ۸۸ نفر فرصت شغلی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی استان مرکزی ایجاد کرده و در مجموع یک هزار و ۶۳۳ خانوار از مزایای تولیدات این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

۲۵۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت استان مرکزی سرمایه‌گذاری و در هفته دولت بهره‌برداری شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص یکی از مهم‌ترین طرح‌های مورد بهره‌برداری استان مرکزی در هفته دولت اظهار داشت: طرح توسعه گروه صنعتی دیرگداز در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح شد و با توجه به اینکه این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی هفته دولت امسال در استان محسوب می‌شود یکی از هدف‌های خوب بخش خصوصی در مرکزی محقق شده است.

سعید جعفری کرهرودی بابیان اینکه طرح توسعه گروه صنعتی دیرگداز شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک از سال ۹۶ آغاز و برای این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت پست‌بانک هزینه شده است گفت:  با آغاز به کار این طرح، ۷۰ فرصت شغلی جدید در این واحد ایجادشده است.

افتتاح ۴ پروژه حوزه صنعت برق بااعتبار ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال در استان مرکزی
استان مرکزی در حوزه صنعت برق نیز طی هفته دولت حرف‌هایی برای گفتن داشت چراکه در این حوزه نیز افتتاح‌های بسیار مناسبی صورت گرفته است که طی آن مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی هفته دولت نیروگاه ۲۰ مگاواتی «صیناکو» در مجاورت شهرک صنعتی ساوه، پست برق «۲۰-۶۳ شهر شهباز شازند»، پست برق «۲۰-۶۳ دودهک دلیجان» و پست سیار «زاویه زرندیه» بااعتباری بالغ‌بر دو هزار و ۶۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شبیهی با اشاره به اینکه طرح‌های برق‌رسانی باهدف کاهش تلفات، تقویت پایداری به‌خصوص در حوزه شهرک‌های صنعتی، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بهبود شاخص‌های تولید و تأمین نیاز سرمایه‌گذاران در مناطق صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی اجرایی شده‌ است افزود: با بهره‌برداری از این چهار طرح‌ برق‌رسانی مشکل زیرساختی نواحی اقتصادی شهرستان ساوه، دلیجان، زرندیه و شازند رفع شده و زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی در این مناطق فراهم‌شده و طرح‌های مذکور می‌تواند در زیرساخت‌ها و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال مؤثر باشند و بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال دیگر طرح برق‌رسانی در دستور کار قرار دارد که به‌مرور بهره‌برداری خواهد شد.

شهرستان تعداد پروژه اعتبار پروژه تعداد طرح های افتتاح و آغاز شده میزان اشتغالزایی
فراهان ۶۹ ۳۰۰ میلیارد ریال ۶۷ طرح افتتاح و ۳ طرح آغاز ۳۶۲ نفر
شازند ۱۴۷ ۹۵۲ میلیارد ریال ۶۱۴۳ طرح افتتاح و ۴ طرح آغاز ۶۹۹ نفر
ساوه ۱۱۶ ۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال ۹۷ طرح افتتاح و ۱۹ طرح آغاز ۲ هزار و ۲۳ نفر
خنداب ۷۲ ۴۱۰ میلیارد ریال ۶۲ طرح افتتاح و ۱۰ طرح آغاز ۵۵۲ نفر
خمین ۸۰ ۹۰۸ میلیارد ریال ۷۱طرح افتتاح و ۹ طرح آغاز ۴۲۴ نفر
تفرش ۴۳ ۲۰۵ میلیارد ریال ۳۸طرح افتتاح و ۵ طرح آغاز ۲۸۹ نفر
اراک ۱۸۴ چهار هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال ۱۶۸طرح افتتاح و ۱۶ طرح آغاز یک‌هزار و ۴۳۵ شغل
آشتیان ۳۹ ۲۵۶ میلیارد ریال ۶ طرح افتتاح و ۳۳ طرح آغاز ۴۹۵ نفر
محلات ۳۵ ۳۸۵ میلیارد ریال ۳۴ طرح افتتاح و یک طرح آغاز ۱۸۲ نفر
کمیجان ۴۵ ۲۹۱ میلیارد ریال           ------------------------------------------- ۲۸۸ نفر         
زرندیه ۸۴ ۷ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال ۶۸ طرح افتتاح و ۱۶ طرح آغاز یک‌ هزار و         ۶۷۵نفر  
دلیجان ۶۸ یک‌هزار و ۳۵ میلیارد ریال ۶۷ طرح افتتاح و یک طرح آغاز ۶۴۶ نفر
استان مرکزی ۹۹۱ ۱۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال     ------------------------------------- ۱۰ هزار نفر
کد خبر: ۳۸٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha