۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
بازرسان افتخاری بیش از ۷۳ هزار مورد تخلف ثبت کردند
یک مقام مسئول خبر داد:

بازرسان افتخاری بیش از ۷۳ هزار مورد تخلف ثبت کردند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از آغاز امسال تا پایان دی ماه ۷۳ هزار و ۴۶۹ مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده که پس از بررسی‌های انجام شده، ۶۹ هزار و ۶۹۰ مورد قابل پیگیری و از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۱۰ فقره (معادل ۴۹ درصد) متخلف شناخته شده است.

به گزارش بازار، مجید ارغنده پور افزود: از این تعداد، ۲۶ هزار و ۵۶۴ مورد گزارش (معادل ۳۸ درصد) غیرمتخلف شناخته شده و همچنین نه هزار و ۳۱۶ مورد (معادل ۱۳ درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در ماه جاری، تفاهم نامه مشترکی با سازمان بسیج وزارتخانه ها و ادارات کشور منعقد کرد، در این تفاهم نامه مقرر شد نیروهای علاقمند بسیجی سازمان دهی شده در سازمان بسیج وزارتخانه ها و ادارات کشور، در طرح ملی ناظران افتخاری بصورت نامحسوس بر فرآیندهای مرتبط با کنترل و پایش بازار، به ویژه نظام توزیع نظارت نمایند.

مدیرکل‌ دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

ارغنده پور ادامه داد: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران قادرخواهند بود در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی های آن، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

وی درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنند گان و تولید کنند گان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( ۱۲۴.ir)، گزارش های خود را ‌ به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

ارغنده پور اضافه کرد، دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور می باشد و همچنین ناظران می‌توانند، پیشنهادات، انتقادات و گزارشات خود را با شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شش هزار ناظر در حوزه نظارت بر بازار با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور همکاری می‌کنند.

کد خبر: ۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha