۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
‎«پویش احسانه» بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها اجرا می‌شود
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در البرز:

‎«پویش احسانه» بدون دریافت هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها اجرا می‌شود

کرج- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در البرز و غرب تهران با تأکید بر این‌که در اجرای «پویش احسانه» هیچ مبلغی از ‏خانواده‌ها دریافت نمی‌شود، افزود: به گروه‌های جهادی که ۳۳درصد از هزینه جهیزیه را تأمین می‌کنند هم اعلام و تأکید کردیم که ‏تحت هیچ شرایطی از خود خانواده‌ها هیچ مبلغی را نباید دریافت کنند‎.‎

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی پورسلیمانی در مراسم تحویل جهیزیه به خانواده‌ها که صبح پنج‌شنبه در محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد، با اشاره به «پویش احسانه» در خصوص اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند گفت: از ۱۸سهمیه البرز که در مرحله اول به البرز تخصص داده‌شده بود چهار مورد به‌صورت رایگان «توسط ستاد» و ۱۴ مورد به‌صورت مشارکتی «۳۳ درصد توسط خیرین و ۶۷ درصد هم توسط ستاد» تأمین شد و پس از طی مراحل اداری درخواست کردیم خانواده‌ها مراجعه و جهیزیه خود را دریافت کرند.

پورسلیمانی در خصوص چهار دست جهیزیه که توسط ستاد تأمین‌شده بود، گفت: در پروسه انتخاب این افراد کسانی که با نگرانی از آبروی خود حاضر نبودند اطلاعات خود را حتی به گروه‌های جهادی بدهند و یا توسط مسئولین استان شناسایی و معرفی‌شده بودند در نظر گرفته و طی هماهنگی از آن‌ها دعوت شد تا جهیزیه اهدایی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه سهم البرز از پویش احسانه در تقسیم‌بندی اولیه ۱۲۰ الی ۱۵۰ جهیزیه بود افزود: در دو ماه محرم و صفر زوج‌های نیازمند شناسایی و الباقی جهیزیه‌ها در مراحل بعد توزیع خواهد شد.

اقدام ستاد اجرایی در شرایط کنونی مانند معجزه‌ای برایمان بود
زنی که به همراه دختر جوان خود برای دریافت جهیزیه هدیه دریافت کرده بود، گفت: بیش از یک سال است دختر عقد شده اما به دلیل اینکه نتوانستیم جهیزیه او را تهیه کنیم نتوانستیم او را راهی خانه خود کنیم.

این بانو که به گفته خود ساکن مهدی‌آباد است، گفت: همسرم کارگر فصلی است و باوجود سه فرزند دختر و مستأجری به‌سختی زندگی را می‌گذرانیم، برای همین تاکنون نتوانستیم جهیزیه دخترم را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار بازار که چطور با ستاد اجرایی آشنا و برای دریافت جهیزیه مراجعه کرده است، گفت: روزی خانمی که عضو بسیج مسجد محله‌مان است و گویا دورادور از شرایط ما مطلع بوده به منزل ما آمد و گفت مدارک شناسایی و عقدنامه دخترت را بیاور تا برای گرفتن جهیزیه اقدام کنیم و من با این شرط که کسی از این موضوع مطلع نشود از این پیشنهاد بسیار خوشحال شدم.

این زن کرجی با تأکید بر اینکه عکس یا نام خود و دخترش منعکس نشود، افزود : در این شرایط که ما برای نان شب هم با مشکل مواجه هستیم این اقدام ستاد اجرایی مانند معجزه‌ای در زندگی ما بود که همه ما را از ناراحتی و فکر و خیال رهانید.

کد خبر: ۳۸٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha