۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
تولید سالانه ۱۸ هزار تن ماهی گرمابی در گلستان
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

تولید سالانه ۱۸ هزار تن ماهی گرمابی در گلستان

گرگان- قدس علوی، مدیرکل شیلات استان گلستان با بیان اینکه ظرفیت افزایش تولید آبزیان در گلستان وجود دارد، از تولید سالانه بیش از ۱۸ هزار تن ماهی گرمابی و ۹۵۰ تن ماهی سردابی در استان خبر داد.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به ظرفیت تولید ماهیان گرمابی و شرایط مساعد استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ حدود شش هزار تن به ظرفیت تولید ماهیان استان اضافه شده است.

وی از رشد ۴۲ درصدی تولید ماهیان گرگابی استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ خبر داد و افزود: تولید این بخش از ۱۷ هزار و ۶۰۵ تن در سال ۹۲ به ۱۸ هزار و ۳۵۴ تن در سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان ادامه داد: علیرغم استعداد و شرایط مساعد استان، تنش‌های آبی موجود مانع و محدودیت اصلی در افزایش سطح مزارع و سطح تولید ماهیان گرمابی در استان شده است.

وی به ظرفیت‌های استان در تولید ماهیان سردابی هم اشاره و بیان کرد: شرایط مناسب استان در مجاورت مناطق مرتفع، دشت، صحرا و دریا ظرفیت و استعداد ویژه‌ای برای تولید و پرورش انواع آبزیان را در نقاط مختلف استان فراهم کرده است.

قدس علوی تصریح کرد: تولید ماهیان سردابی استان هم طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ ۸۲ درصد افزایش یافته و از ۵۲۳ تن در سال ۹۲ به ۹۵۲ تن در سال گذشته رسیده است.

کد خبر: ۳۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha