۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
افتتاح مجازی ۲ طرح نمادین اشتغال روستایی در البرز
توسط مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور انجام شد؛

افتتاح مجازی ۲ طرح نمادین اشتغال روستایی در البرز

کرج- هم زمان با هفته دولت دو طرح اشتغال روستایی از طریق ارتباط زنده اینترنتی توسط مدیر عامل صندوق کشور، در شهرستانهای نظرآباد و فردیس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، روز سه شنبه در آیین افتتاح مجازی دو طرح نمادین اشتغالزایی در ساختمان صندوق کارآفرینی امید البرز، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به مهاجر پذیری استان البرز گفت: اگر از ابتدا به صورت جدی به روستاها توجه ویژه ای می شد الان شاهد مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی و مشکلات اشتغال و درآمد نبودیم.

اصغر نورالله زاده افزود: در سالهای اخیر تمام تلاش صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور  برای پیشگیری از روند و توسعه مهاجرت روستاییان بوده و به همین منظور برای اشتغال روستایی منابع بسیاری را هزینه کرده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: باید به ظرفیت های البرز برای جلوگیر از مهاجرت به پایتخت بیشتر توجه شود تا شاهد رونق و جهش تولید و کسب و کارهای بومی در البرز باشیم.

نوراله زاده با بیان اینکه طالقان در حوزه گردشگری و محصولات کشاورزی پتانسیل بالایی دارد، گفت: با ایجاد بستر مناسب در روستاهای طالقان و فعالیت هایی در حوزه فرآوری و بسته بندی و کارهای مکمل کشاورزی  می توان از مهاجرت روستاییان به شهرها پیشگیری و مشکل اشتغال و درآمد در این شهرستان را حل کرد.

وی در خصوص شهرستان اشتهارد گفت: چنانچه ظرفیت های این شهرستان شناسایی و پیشنهادی برای توسعه اشتغال در اشتهارد باشد ما آمادگی حمایت مالی داریم که در این منطقه به صورت پایلوت اجرا و در دیگر مناطق نیز الگو قرار دهیم.

اعطای ۱۰ هزارو ۸۱۷ فقره تسهیلات قرض الحسته اشتغال در استان
مدیرعامل صندوق کارآفرینی البرز نیز در این مراسم اظهار کرد:امروز دو طرح اشتغال روستایی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال در حوزه کشاورزی و صنعایع چوب در شهرستان های نظرآباد و فردیس افتتاح می شود.

پرویز ایلدرمی افزود: در مجموع از سال ۹۲تا به امروز تعداد ۱۰ هزارو ۸۱۷ فقره به مبلغ دو هزارو ۷۱ میلیارد و۶۲۸ میلیون و ۹۷۱ هزارو ۲۴۸ ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در استان پرداخت شده است.

وی گفت: ازاین مبلغ بخشی از محل اعتبارات ملی ، مبالغی از محل اعتبارات استانی و بخشی دیگری از اعتبار سایر منابع برای طرحهای یاد شده هزینه شده که بیش‌ترین تعداد طرح‌های افتتاحی در بخش های روستایی و حمایت از زنان بی سرپرست بوده است.

به گفته ایلدرمی، در بین شهرستان‌های استان شهرستان کرج حائز بیش‎ترین تعداد و بالاترین میزان اعتبار است.

کد خبر: ۳۷٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha