۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
 افزایش ۹۵ هزار تنی ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی خرما در سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

افزایش ۹۵ هزار تنی ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی خرما در سیستان و بلوچستان

زاهدان - نیکبخت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی چند سال اخیر ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی خرما در این استان ۹۵ هزار تن افزایش یافته است.

محمد علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای۵۷ هزار هکتار نخیلات خرما است که از این میزان سالانه ۲۳۰ هزار تن خرما برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

وی افزود: این حجم تولیدات نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی دارد که در این راستا تاکنون ۶۷ واحد صنایع تبدیلی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است در حالی که این رقم پیش از این ۳۰ واحد بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال ۹۲ ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی این استان  ۴۲ هزار تن بوده که اکنون به رقم ۱۳۷ هزار تن رسیده است.

وی از کاهش چهار هزار هکتاری سطح زیر کشت محصولات آب بر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این رقم در گذشته ۴ هزار هکتار بوده است.

 نیکبخت افزود: علیرغم خشکسالی های پی در پی و کاهش ۲۱ هزار تنی سطح زیر کشت در استان سیستان و بلوچستان با بکارگیری دانش جدید عملکرد در واحد سطح افزایش یافته و از رقم دو میلیون و ۱۴۰ هزار هکتار به سه میلیون و  ۳۴۰ هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: مجموعه اقدامات انجام شده سبب شد تا تولید محصولات زراعی نیز در استان سیستان و بلوچستان به یک میلیون و  ۲۰۰ هزار تن برسد.

کد خبر: ۳۷٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha